Apestaartjaren: Zo gebruiken jongeren digitale media anno 2018

Elke twee jaar onderzoekt Apestaartjaren het mediabezit en -gebruik van kinderen en jongeren (6-18j) in Vlaanderen. Op 17/5 stelden ze de onderzoeksresultaten voor in Gent, op de gelijknamige studiedag. En daarin zit uiteraard heel veel interessant cijfermateriaal om je communicatiestrategie als organisatie op af te stemmen. Zeker voor wie jongeren
Lees Verder

5 tips: hoe omgaan met reviews op Facebook?

Meer dan 70% van de internetgebruikers houdt rekening met reviews bij een beslissing. Reviews kunnen je organisatie kraken of maken. Spendeer daarom genoeg aandacht aan reviews. Neem goede reviews in dank aan en analyseer, toon empathie en ga in op slechte reviews. Tip1: bedank de gebruiker voor zijn feedback Goede
Lees Verder

5 tips voor wie met online video wil beginnen

Online video verovert wereldwijd het internet. We kijken steeds meer online video op facebook, instagram en youtube. Dat zijn dan ook dé platformen waar je je publiek met video kan bereiken en verleiden om je organisatie te ontdekken. Hieronder vind je 5 richtlijnen die ervoor zorgen dat je video’s op
Lees Verder

5 tips voor wie met Instagram wil beginnen

Instagram kort uitgelegd? Je maakt een foto of video met je smartphone, bewerkt hem met de nodige filters tot een klein kunstwerkje en deelt hem met je volgers. Die creatieve insteek zorgt ervoor dat Instagram na Facebook en YouTube het belangrijkste sociale medium is in Vlaanderen. Bij twintigers en dertigers
Lees Verder

10 tips om #HeerlijkHelder te schrijven

Bij I Like Media houden we van heldere taal. Want waarom zou je de communicatie met je doelpubliek moeilijker maken dan het al is? En als één van onze taalhelden Jan Hautekiet vandaag een nieuwe editie van #HeerlijkHelder op gang schiet, kunnen wij niet achterblijven natuurlijk. En dus geven we
Lees Verder

Enquête: hoe gaat jouw organisatie om met digitale nieuwsbrieven?

Ben jij verantwoordelijk voor de nieuwsbrief van jouw overheidsdienst of socialprofit-organisatie? Dan vragen we graag 10 minuten van je tijd voor een korte enquête over dit onderwerp. Kristof  werkt momenteel aan een handige gids over digitale nieuwsbrieven. Kristof wil met dat boek in kaart brengen hoe overheden en non-profits in
Lees Verder