September is ook voor ons altijd weer een beetje ‘back to school’. Ook dit najaar hebben we opnieuw 26 opleidingen over digitale communicatie op het programma staan voor jullie.
Omdat het nieuwe coronavirus covid-19 de wereld nog niet uit is, zullen die opleidingen dus iets anders verlopen dan we allemaal gewoon zijn.
Maar we hebben ons huiswerk gemaakt. En we nemen de volgende maatregelen om alles veilig te laten verlopen:
Social distancing
We contacteerden de voorbije weken de beheerders van alle locaties waar we opleidingen geven, en bekeken per zaal hoe we daar de vereiste 1,5 meter afstand kunnen houden.
Soms konden we verhuizen naar een grotere zaal. En hier en daar veranderden we om die reden zelfs van locatie.
Alle locaties worden ook zo goed mogelijk verlucht.
Aantal deelnemers
Het exacte aantal deelnemers hangt bij ons af van de ruimte van de locatie. Op sommige locaties beperkten we het aantal inschrijvingen om zo meer afstand te kunnen bewaren. Maar los van social distancing kiezen wij er sowieso altijd voor om fysieke groepen te beperken tot maximaal 12 personen.
Handgel
In het opleidingslokaal zal er altijd voldoende ontsmettende handgel aanwezig zijn. Zowel van onze deelnemers als van onze trainers verwachten we dat ze geregeld de handen ontsmetten.
Maskers
We volgen de regels die ook in de horeca gelden. Als deelnemer is het niet verplicht om een mondmasker te dragen als je stil zit. Maar we vragen wel om het op te zetten op weg naar je plaats, als je naar het toilet gaat, of koffie gaat halen in de pauzes.
Als onze communicatietrainers hebben ook een masker mee. Dat masker zetten onze trainers niet op als er minstens 8 m² plaats is rondom de lesgever. We zetten het wel op als die ruimte er niet is en als we dichterbij moeten komen, bijvoorbeeld om je te helpen op je computer of smartphone.
Lunch
We zorgen voor een aangepaste lunch. Dat betekent dat we geen broodjesbuffet aanbieden, maar individueel verpakte broodjes of een lunchbox.
Ziekte
Voel je je wat ziek of koortsig op de dag van de opleiding, dan blijf je best thuis en breng je ons op de hoogte. Dan bekijken we samen met jou hoe we jouw inschrijving kunnen omzetten naar een andere datum of andere workshop. Of we zoeken een andere oplossing.
Webinars
Voor wie dit najaar graag nog wat langer ‘in zijn kot’ blijft, bieden we sowieso 9 webinars aan:
- 17/09 – De impact meten van je communicatie
- 06/10 – Starten met Bol.com
- 13/10 – Beter gezien worden op Facebook
- 22/10 – I Like Persbeleid
- 17/11 – I Like Foto’s (mét fotochallenge)
- 20/11 – Hoe goed omgaan met feedback op sociale media?
- 20/11 – Jouw nieuwsbrief doorgelicht
- 24/11 – Handige apps om meer te doen met Instagram
- 07/12 – Werken met audiences, tags en segmenten in Mailchimp
De andere 17 fysieke opleidingen in ons open aanbod dit najaar vind je in onze kalender.
Als de coronamaatregelen nog zouden verstrengen dit najaar, bestaat de kans dat we van enkele van onze fysieke sessies alsnog een webinar moeten maken. Dat kondigen we zeker op tijd aan. En op die manier garanderen we dus ook dat de opleiding waarvoor je ingeschreven bent, altijd kan doorgaan.