Instafette: Dorien Camps van Bossy Magazine

door | 3/09/2020

Omdat Instagram razend populair is, geven we het netwerk van foto’s en filters een ereplaats op onze blog. Iedere maand stelt iemand zijn of haar drie favoriete accounts voor. Op hun beurt leiden die tips naar een nieuwe geïnterviewde. Dames en heren, de Instafette!

Laura Verhulst alias @madambakster tipte in onze vorige blogpost Bossy als een van haar lievelingsaccounts. Bossy is een blad en online platform dat ondernemende vrouwen wil inspireren op en naast de werkvloer. Een gebakje en een magazine, het klinkt als een gouden combo.

Oprichtster Dorien Camps deelt haar favoriete accounts.

1. Hannes Coudenys

Dorien: “Hannes is een creatieve ondernemer, die je misschien kent van Ugly Belgian Houses of The Smile Safari. Op zijn persoonlijk account neemt hij je mee in z’n eigen verhaal. Hij weet als geen ander hoe je dat moet doen. Alsof je op de eerste rij zit.”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Hannes Coudenys (@hannes_bhc) on

2. Hanan Challouki

Dorien: “Een toffe madam die we ook al geïnterviewd hebben in ons magazine. Ze communiceert heel open en dat vind ik verfrissend. Tot voor kort was ze partner bij het communicatiebureau Allyens. Toen ze liet weten daarmee te stoppen, weekte dat heel wat reacties los. Daaraan zie je dat haar volgers echt betrokken zijn. Wat mij meteen benieuwd maakt naar haar volgende stappen!”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Hanan Challouki (@hananchallouki) on

3. La Favo

Dorien: “La Favo is een lekker Belgisch granolamerk. Hun Instagramfeed is een goed voorbeeld van hoe je ook op een andere manier over je product communiceert. De rubriek ‘Breakfast with friends’ illustreert dat. Daarin interviewen én fotograferen ze fans van hun granola.”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by LA FAVO GRANOLA (@lafavo) on

Haar professioneel account: @wearebossy

Dorien: “De grote lijnen voor onze Instagramposts liggen vooraf vast. We zetten ondernemende vrouwen op een podium, vertalen de artikels uit ons magazine en ik breng mijn persoonlijk ondernemersverhaal. Maar de concrete uitvoering per post, dat doe ik zo spontaan mogelijk. Je mag sociale media niet overdenken. Het is en blijft zeer vluchtig.”

“Waar ik wel altijd wat tijd in investeer, is de vertalingen van de artikels uit ons magazine. Een visual maken van een stuk van 4 pagina’s? Challenge accepted! Deze post over neen leren zeggen bijvoorbeeld, deed het heel goed. Ik zag dat veel volgers die bewaard hebben.”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Bossy (@wearebossy) on

Dorien: “Ik breng liever één goeie post dan een overload generieke content. Kwaliteit en creativiteit staan altijd centraal. We willen een valuable waste of time brengen. Dat is onze missie. Instagram is daarbij geen doel op zich, wel een middel. Die gedachte was een belangrijke omschakeling. Anders zou ik mij daar helemaal in verliezen (lacht). Als Instagram morgen stopt, dan wil ik dat mijn business er nog staat.”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Bossy (@wearebossy) on

Foto Dorien: by nouchka

Bestel ons boek!

140 pagina's vol inspirerende voorbeelden, concrete formats en tips om YouTube, TikTok en Reels te veroveren!

Opleiding volgen?

Verbeter je digitale skills op het vlak van Canva, Flexmail, TikTok, Instagram, LinkedIn, online video, ...

De Toptopical-kalender voor 2023!

Spreadsheet met inhaakdata

Meer dan 1000 'speciale dagen' opgelijst om op in te haken op je sociale media!

Luister naar onze podcast

Luister naar onze podcast over digitale communicatie 'Na de biep'

Lees zeker ook eens