Instafette: Paulien van bloemenzaak blommm

door | 14/04/2020

Omdat Instagram het snelst groeiende sociale mediakanaal is, geven we het netwerk van foto’s en filters een ereplaats op onze blog. Iedere maand stelt iemand zijn of haar drie favoriete accounts voor. Op hun beurt leiden die tips naar een nieuwe geïnterviewde. Dames en heren, de Instafette!

Van @maisonhb_ypres gaan we naar Gent. Paulien Verhaest is de gedreven oprichtster van @blommm.be. Een winkel met biologisch en lokaal geteelde bloemen. De seizoenen bepalen er het aanbod. “Instagram heeft écht impact op onze verkoop”, vertelt ze.

Benieuwd naar haar favoriete accounts?

1. Madam Bakster

Paulien: “Laura – beter bekend als Madam Bakster – heeft een sterk merk gemaakt van zichzelf. Ze volhardt in haar communicatie en daarom is ze een voorbeeld voor mij. Iedere stap die ze zet met haar onderneming, brengt ze consequent in beeld.”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Madam Boxter (@madambakster) on

2. Pol Cosmo

Paulien:Pol Cosmo is een Gentse straatkunstenaar. Zijn insecten sieren intussen heel wat voorgevels. Het maakt de stad echt vrolijker. In realiteit zijn dat heel kleine beestjes, maar op de Instagramfoto’s kan je zijn werk tot in de kleinste details bewonderen.”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Pol Cosmo (@polcosmo) on

3. Karola’s Kitchen

Paulien: “Tijd om te koken heb ik niet altijd. Daarom vind ik Karola’s Kitchen zo handig en inspirerend. Ze slaagt er telkens in om met simpele ingrediënten een gezonde maaltijd te serveren.”

“Ze brengt niet enkel haar producten in beeld, maar ook haar zichzelf en haar gezin. Dat schept vertrouwen, vind ik. De mooie foto’s maken het plaatje helemaal af.”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Karolien Olaerts (@karolas_kitchen) on

Haar professioneel account: blommm

Paulien: “Vandaag is blommm ook een fysieke winkel, maar we zijn begonnen als webshop. De communicatie gebeurde dus volledig online. Sociale media en vooral Instagram spelen daar een gigantische rol in. Dankzij Instagram bereiken we een breder publiek.”

“We werken samen met verschillende lokale bloementelers. Af en toe maak ik een fotootje als er een levering is bij ons. We doen dat telkens voor de deur of in de straat. Hoewel dat heel spontaan gegroeid is, vind ik die herkenbaarheid toch belangrijk.”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Blommm (@blommm.be) on

“Iedere dag maken we boeketten van vers geoogste bloemen. Dat vertaalt zich makkelijk in een dagelijkse foto. Zo krijgen de volgers letterlijk ook een inkijk in de seizoenen.”

“Instagram heeft trouwens echt impact heeft op de verkoop. Als we eens een dag geen boeket posten, zien we dat meteen in onze cijfers.”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Blommm (@blommm.be) on

Dit beeld dateert van na ons allereerste seizoen. Boven alle verwachtingen ging dat geweldig goed. Dat was zeker ook dankzij de fijne samenwerking met de bloementelers. Want voor hen doe ik het uiteindelijk. Wij maken dan wel het eindproduct, maar zij zijn de bron van alles. Voor hen wil ik lawaai maken.”

Volgende keer: de tips van Madam Bakster

Bestel ons boek!

140 pagina's vol inspirerende voorbeelden, concrete formats en tips om YouTube, TikTok en Reels te veroveren!

Opleiding volgen?

Verbeter je digitale skills op het vlak van Canva, Flexmail, TikTok, Instagram, LinkedIn, online video, ...

De Toptopical-kalender voor 2023!

Spreadsheet met inhaakdata

Meer dan 1000 'speciale dagen' opgelijst om op in te haken op je sociale media!

Luister naar onze podcast

Luister naar onze podcast over digitale communicatie 'Na de biep'

Lees zeker ook eens