24 tools om aan digital storytelling te doen

Dit voorjaar zetten we een 50-tal medewerkers van bibliotheken en cultuurcentra op weg om meer aan Digital Storytelling te doen. Alles kadert in het opleidingstraject ‘Digital Storytelling Uncovered‘ van Cultuurconnect. Doorheen die opleiding komen heel wat digitale tools aan bod waarmee je verhalen kunt vertellen. Reden genoeg voor ons om
Lees Verder

10 tips om #HeerlijkHelder te schrijven

Bij I Like Media houden we van heldere taal. Want waarom zou je de communicatie met je doelpubliek moeilijker maken dan het al is? En als één van onze taalhelden Jan Hautekiet vandaag een nieuwe editie van #HeerlijkHelder op gang schiet, kunnen wij niet achterblijven natuurlijk. En dus geven we
Lees Verder

Enquête: hoe gaat jouw organisatie om met digitale nieuwsbrieven?

Ben jij verantwoordelijk voor de nieuwsbrief van jouw overheidsdienst of socialprofit-organisatie? Dan vragen we graag 10 minuten van je tijd voor een korte enquête over dit onderwerp. Kristof  werkt momenteel aan een handige gids over digitale nieuwsbrieven. Kristof wil met dat boek in kaart brengen hoe overheden en non-profits in
Lees Verder

3 gratis programma’s die Photoshop en Indesign vervangen

Wie graag met foto’s werkt en die gebruikt in zijn communicatie, wordt al vlug Photoshop en Indesign aangeraden om méér uit afbeeldingen te halen. Maar, aan deze software hangt een serieus prijskaartje, die vele verenigingen en startende ondernemingen niet kunnen/willen betalen. Gelukkig zijn er gratis alternatieven: Faststone: Photoshop en automatisaties
Lees Verder

Een wedstrijdreglement voor sociale media in 10 stappen

Een wedstrijdreglement voor Facebook of andere sociale media, hoe begin je eraan? Allereerst moeten we kijken welke geldende wetgeving we moeten volgen. Er zijn enkele spelers die iets te zeggen hebben: Wat zegt de Belgische wetgever? Die stelt dat een wedstrijd een interactie is tussen de consument en het merk,
Lees Verder

CASE: Hoe KC Nona haar mailing optimaliseerde

Op 5 mei gaven we in het open aanbod van onze partner Creatief Schrijven de opleiding ‘Schrijven voor digitale nieuwsbrieven’. Onder de deelnemers was ook An van Kunstencentrum Nona uit Mechelen aanwezig. Doorheen de opleidingsdag – en in de dagen eropvolgend – sleutelden we aan hun mailing. Niet met gigantisch
Lees Verder

5 psychologische trucjes voor Facebook

Facebook speelt in op de menselijke verwachtingen en gedragingen. Socialemediamarketeers hebben al lang door dat psychologie een belangrijke rol speelt in het verkopen van producten. We geven je kort wat inzicht in enkele van de meest gebruikte ‘truken van de foor’ en tonen je ook hoe je die, voor je
Lees Verder

Zo krijg je meer volgers voor je sociale media

“Hoe krijg ik meer volgers op mijn socialemedia-kanalen?” Het is een van de meest gestelde vragen tijdens onze opleidingen. Tijd dus om een aantal eenvoudig toe te passen tips op een rijtje te zetten. 1. Verwijs naar online content in je magazine In een moderne communicatiestrategie wisselen online en offline
Lees Verder