Na De Biep S2E3 – Hoe communiceer je met een ouder publiek?

door | 2/06/2022

Hoe communiceer je met een ouder doelpubliek? Zijn 65-plussers al helemaal digitaal mee? Of moet je het net analoog aanpakken? En op welke kanalen zet je dan best in? Daarover gaan we het in deze deze aflevering van onze podcast hebben.

Live vanop Binnenkoppers

Voor ons tweede seizoen van ‘Na de biep’ laten we geen mensen vragen inspreken op onze voicemail, maar trokken Jade en Lobke naar Vooruit om vragen te sprokkelen bij de deelnemers van Binnenkoppers, dé inspiratiedag voor social profit. In elke aflevering strikken we een van de sprekers om antwoorden te geven.

Op de inspiratiedag Binnenkoppers bracht Patrick De Sutter (zaakvoerder bij digiraf) een boeiende talk over digitaal verbinden met vrijwilligers. Digiraf helpt verenigingen om digitaal sterker te staan.

Celine is communicatieverantwoordelijke bij Vief vzw, een sociaal-culturele vereniging van en voor 60-plussers en gepensioneerden. Zij wou graag weten hoe je best communiceert met een ouder publiek. En daar had Patrick uiteraard een gevatte repliek op.

Bestel ons boek!

140 pagina's vol inspirerende voorbeelden, concrete formats en tips om YouTube, TikTok en Reels te veroveren!

Opleiding volgen?

Verbeter je digitale skills op het vlak van Canva, Flexmail, TikTok, Instagram, LinkedIn, online video, ...

De Toptopical-kalender voor 2023!

Spreadsheet met inhaakdata

Meer dan 1000 'speciale dagen' opgelijst om op in te haken op je sociale media!

Luister naar onze podcast

Luister naar onze podcast over digitale communicatie 'Na de biep'

Lees zeker ook eens

Dit waren de beste aprilvissen van 2024

Dit waren de beste aprilvissen van 2024

Een goedgemikte 1-aprilgrap staat garant voor een pak likes, kliks en comments. Maar hoe pak je het goed aan? Wij zien alvast een aantal fundamentele bouwstenen voor een goede grap op 1 april: Een goede 1-aprilgrap doet de lezer...

Lees meer
5 tips voor een beter persbeleid

5 tips voor een beter persbeleid

We komen allemaal graag in de pers met onze organisatie. Of dat nu in de krant of op radio of TV is: media-aandacht zorgt altijd voor een gezonde opwinding en een golf van reacties. In het Belgische perslandschap zijn 2 grote...

Lees meer