Interactieve stories (3): How-to stories

door | 11/05/2021

Quizzen, polls of je volgers vragen laten stellen…  De opties om je verhalen op Instagram interactiever te maken zijn eindeloos. Ben je op zoek naar een creatievere insteek? Wil je meer inspiratie💡

Ideaal! Onze stagiaire Lynn somt 4 tips op verspreid over 4 blogs over hoe je meer beweging creëert op je verhaal op Instagram.

In deze derde tip leer je alles over ‘how-to’stories’

How-to stories

How-to stories zijn vooral populair bij influencers. Het is een vorm van storytelling waar je je volgers stap voor stap uitlegt hoe jouw product precies werkt.

Waarom zou je een langdradige tekst schrijven als je het veel persoonlijker en visueel aantrekkelijker kan maken? Met een levende handleiding dan nog.

Werk op het einde met een Call To Action en verwijs naar je website of pagina waar het product te koop staat. Dit creëert meer interactie en beweging op je verhaal.

Voorbeelden

Ici Paris XL toont je hoe het moet. Als Call To Action verwijzen ze op het einde naar hun webshop. 🤩

Njamtv legt je stap voor stap uit hoe je een gemakkelijk kotreceptje ineen kan knutselen. En verwijst dan naar het volledige recept op hun website. 🍝

How-to-stories zie je veel terugkeren bij influencers. Een bedrijf kan een influencer inschakelen om hun product te testen en dan ook aan te raden. Hieronder zie je hoe Camille Botten producten van Maybeline 💄 uitprobeert.

Na deze voorbeeldjes heb je misschien de smaak te pakken gekregen.

Ben je op zoek naar nog meer inspiratie? Koop dan ons boek over scoren met creatieve content op sociale media. 🤓

boek creatieve content (2)

Bestel ons boek!

140 pagina's vol inspirerende voorbeelden, concrete formats en tips om YouTube, TikTok en Reels te veroveren!

Opleiding volgen?

Verbeter je digitale skills op het vlak van Canva, Flexmail, TikTok, Instagram, LinkedIn, online video, ...

De Toptopical-kalender voor 2023!

Spreadsheet met inhaakdata

Meer dan 1000 'speciale dagen' opgelijst om op in te haken op je sociale media!

Luister naar onze podcast

Luister naar onze podcast over digitale communicatie 'Na de biep'

Lees zeker ook eens