Omdat Instagram het snelst groeiende sociale mediakanaal is, geven we het netwerk van foto’s en filters voortaan een ereplaats op onze blog. Iedere maand stelt iemand zijn of haar drie favoriete accounts voor. Op hun beurt leiden die tips naar een nieuwe geïnterviewde. Dames en heren, de Instafette!
Wesley Butstraen van @visit_ieper bijt de spits af. In zijn Twitterbio omschrijft hij zichzelf als een creatieve communicatiekenner. Recht voor de baard serveert de Poelkapellenaar drie Instagramtips.
1. Leroy Breweries
Wesley: “Een lokale brouwerij uit Boezinge, gekend voor hun streekbieren. Ik hou vooral van het totaalplaatje. Er zit structuur in hun grid. Beelden die naadloos in elkaar overlopen.”
“Ze gebruiken inspirerende quotes, de juiste hashtags en ze zetten hun werknemers in als merkambassadeurs. Vooral de oprechtheid van het account maakt dit voor mij een schoolvoorbeeld.”
2. Pablo Rochat
Wesley: “Een internationale creatieveling. Pablo slaagt erin dagelijkse situaties en voorwerpen een nieuwe draai te geven. Met een knipoog nodigt hij zijn volgers uit om te spelen met de functies van Instagram. Zoals tap once, swipe really hard,…”
“Zijn fans dragen hem echt op handen. Toen fastfoodketen Burger King aan de haal ging met een van zijn ideeën, kwamen de volgers massaal in opstand. Zijn stories mag ik zeker ook niet vergeten vermelden. Fingerlicking goed! (lacht)”
3. Maison HB
Wesley: “Nog eentje uit Ieper. Een relatief nieuwe vakantiewoning. Je voelt de liefde van uitbaatster Els voor haar gasten. Ze gaat er regelmatig mee in interactie. Vragen en feedback met alles erop en eraan. De stories zijn ook pareltjes, vaak gepimpt met uitbreidingsapps.”
“Els is trouwens een heldin in de dessertafdeling. Wat haar account nog smakelijker maakt. Door een van mijn persoonlijke reacties op haar stories, kregen we met de collega’s eens een Eton Mess. Een typisch Engels dessert. En of dat lekker was!”
Zijn professioneel account: Visit Ieper
Wesley: “Zelf zijn we nog volop aan het experimenteren. Wat werkt, wat niet? Dat is onze zoektocht. Tot een jaar geleden hadden we ook weinig Instagramwaardige beelden. Daarom hebben we geïnvesteerd in materiaal. En willen een fotografische stijl vastleggen in onze contentkalender.”
“Wat ook op onze agenda staat, is meer foto’s van toeristen te reposten op ons eigen account. Op die manier tonen we aan onze sector het enorme potentieel van Instagram.”
“Met dit beeld van de Menenpoort haalden we voor het eerst de kaap van 100 likes. Een mijlpaal voor mij. Vroeger werd er geen waarde gehecht aan ons Instagramkanaal. Het succes van deze post was dan ook een enorme opsteker in het groeiproces.”
Volgende keer: de tips van @maisonhb_ypres.