Ik heb de zon zien zakken in de zee. Het is niet enkel in menig kinderbus een hit, ook op sociale media is dat altijd prijs. In de voorbereiding van ons boek ‘Scoren met creatieve content op sociale media‘ vertelde Pieter Hens van Visit Oostende ons dat ook bij hen een zonsondergang goed scoort. Maar zijn favoriete Facebookpost aller tijden, dat is deze video van de campagne Oostende is wa de max.
Campagne met een hoek af
Een perfect voorbeeld van gerichte communicatie. Die bovendien aansloeg bij een breder publiek dan de Gentenaars. Omdat er een spreekwoordelijke hoek af is. De campagne werd dan ook gretig opgepikt door de pers.
Pieter Hens: “We weten dat Gentenaars en Oostendenaren een match hebben. Ze bezoeken elkaars stad. Daarom lanceerden we na de Gentse Feesten van 2016 dit filmpje.”
“Die video was het vertrekpunt van een grotere campagne. We hebben toen ook Gentse influencers uitgenodigd in Oostende. En zelfs gezorgd dat je in Gentse restaurants echte Oostendse garnalen kreeg. De campagne was een zodanig succes dat we ze herhaald hebben.”
“Toerisme Oostende is altijd een pionier geweest op sociale media. We gingen ook als een van de eersten op TikTok. Maar toch zie ik dat nooit als een doel op zich. We vertellen het verhaal van Oostende en sociale media zijn één van de manieren om dat te verspreiden. Met als grootste verschil en troef tegenover klassieke media dat je gericht en frequenter kan communiceren.”