De beste Facebookpost van Toerisme Oostende

door | 29/09/2021

Ik heb de zon zien zakken in de zee. Het is niet enkel in menig kinderbus een hit, ook op sociale media is dat altijd prijs. In de voorbereiding van ons boek ‘Scoren met creatieve content op sociale media‘ vertelde Pieter Hens van Visit Oostende ons dat ook bij hen een zonsondergang goed scoort. Maar zijn favoriete Facebookpost aller tijden, dat is deze video van de campagne Oostende is wa de max.

Campagne met een hoek af

Een perfect voorbeeld van gerichte communicatie. Die bovendien aansloeg bij een breder publiek dan de Gentenaars. Omdat er een spreekwoordelijke hoek af is. De campagne werd dan ook gretig opgepikt door de pers.

Pieter Hens: “We weten dat Gentenaars en Oostendenaren een match hebben. Ze bezoeken elkaars stad. Daarom lanceerden we na de Gentse Feesten van 2016 dit filmpje.”

“Die video was het vertrekpunt van een grotere campagne. We hebben toen ook Gentse influencers uitgenodigd in Oostende. En zelfs gezorgd dat je in Gentse restaurants echte Oostendse garnalen kreeg. De campagne was een zodanig succes dat we ze herhaald hebben.”

“Toerisme Oostende is altijd een pionier geweest op sociale media. We gingen ook als een van de eersten op TikTok. Maar toch zie ik dat nooit als een doel op zich. We vertellen het verhaal van Oostende en sociale media zijn één van de manieren om dat te verspreiden. Met als grootste verschil en troef tegenover klassieke media dat je gericht en frequenter kan communiceren.”

Bestel ons boek!

140 pagina's vol inspirerende voorbeelden, concrete formats en tips om YouTube, TikTok en Reels te veroveren!

Opleiding volgen?

Verbeter je digitale skills op het vlak van Canva, Flexmail, TikTok, Instagram, LinkedIn, online video, ...

De Toptopical-kalender voor 2023!

Spreadsheet met inhaakdata

Meer dan 1000 'speciale dagen' opgelijst om op in te haken op je sociale media!

Luister naar onze podcast

Luister naar onze podcast over digitale communicatie 'Na de biep'

Lees zeker ook eens

20 jaar Facebook in 4 opmerkelijke cijfers

20 jaar Facebook in 4 opmerkelijke cijfers

Vandaag blaast Facebook 20 kaarsjes uit. Twintig jaren waarin Facebook uitgroeide van een netwerk voor studenten aan Harvard tot een miljardenbusiness met miljarden gebruikers. Ook jouw vereniging of bedrijf heeft ongetwijfeld een...

Lees meer