Bang van een goede inhaker? Vreest niet! Met een goedgemikte inhaker scoor je altijd op sociale media. De griezeligste van allemaal is natuurlijk Halloween. Creatief aan de slag met pompoenen, spinnen en spoken? Deze organisaties toonden de voorbije jaren alvast hoe het moet. Laat die angstaanjagende posts op sociale media maar komen! Succes!
Nachtmerries
Bedenk een horrorscenario en laat je doelpubliek – heerlijk herkenbaar – meeleven of stemmen met een poll. Het was de insteek die zowel Duvel en Arteveldehogeschool kozen. En dan konden wij niet achterblijven natuurlijk met onze Horror-bingo natuurlijk.
Een welgemikte quote
Baby- en kinderwinkel Bollebuik rakelde een wel heel herkenbare situatie op voor veel ouders:
Verkleedtips
Bij Pukkelpop gooiden ze het over een andere boeg: zij lanceerden een ‘alfabet-spel’. Daarbij maak je een combinatie van de eerste letter (van je voornaam, familienaam, je gemeente, … ) en je combineert die met een andere factor, bijvoorbeeld de maand waarin je geboren bent.
Pukkelpop paste dit principe toe voor een Halloween-post. Daarbij kozen ze voor elke letter van het alfabet een artiest, en voor elke maand een manier van verkleden. En uiteraard kozen ze voor hun lijst allemaal artiesten die ooit op Pukkelpop hebben gestaan.
Kunstige inspiratie
Mooss is een organisatie die jongeren met kunst vertrouwd wil maken. En dus vertaalden ze hun missie perfect naar een heel gesmaakte Halloween-post! Mooi!
Oranje overal!
Oranje is de kleur van Holland. Maar ook van Halloween. Heb je oranje producten die je verkoopt? Dan kun je daar mogelijks iets mee doen?
The Masked Singer
Met Halloween is het traditie om je te verkleden. En dat concept werkten ze bij VIVES Hogeschool uit tot een ware Challenge. In 3 filmpjes moest je proberen raden welke docent er verkleed stond te dansen. In een vierde filmpje maakten de griezels hun ware identiteit bekend.