2019 zit erop! Voor I Like Media was het alweer een heerlijk jaar waarin we het hele land doorkruisten om overal de blijde digitale boodschap te verkondigen.
Dit zijn de momenten die ons het meest bijgebleven zijn:
1. Contentdagen
In januari gaven we ons contentplan een nieuwe boost met 2 contentdagen waarbij we een resem nieuwe rubrieken en concepten uitwerkten voor onze sociale media.
Hoe we het aanpakten, lees je trouwens op onze blog. Hoe meta is dat?
2. Wekelijks shotje inspiratie via WhatsApp
2019 was een jaar vol experimenten. Ons meest geslaagde experiment, was ongetwijfeld het wekelijkse ‘shotje inspiratie’ dat we sinds februari elke week uitsturen via WhatsApp Business.
Onze learnings vatten we samen in dit artikel.
3. Schoon volk in onze ‘social room’ op #Publiek19
Publiek19, de jaarlijkse inspiratiedag van Publiek Centraal, kreeg afgelopen jaar een nieuwe invulling. Met een tiental partners nodigden we tal van experten uit om de 500+ deelnemers te inspireren.
In onze social room focusten we op sociale media. Wat we leerden op die dag, vatten we samen in deze blogpost.
https://www.instagram.com/p/BvLrTi-geiZ/
4. Real life teamdag met virtual reality games
Toegegeven: de momenten waarop we met het hele team op pad gaan zijn spaarzaam. Maar in april slaagden we er toch in om met 5/8e van het team een dag te brainstormen in Antwerpen.
Ter ontspanning tussendoor gingen we het virtual reality game ‘De Dag’ spelen in The Park.
https://www.instagram.com/p/BwKZMM8ALK2/
5. Social media festivalitis in Dranouter
Al voor het 4e jaar op rij coachten we in augustus de vrijwilligers van het socialemedia-team van Festival Dranouter. En of dat een feestje was!
6. BBQ Time!
Cocktail-master Christophe inviteerde de collega’s in Waregem voor de jaarlijkse BBQ van I Like Media. Voor een keertje geen babbels over communicatie en sociale media, maar over de dingen des levens.
https://www.instagram.com/p/B1g29zeIQHH/
7. Experimenteren in de Ikea
I Like Media heeft geen kantoor. En dus vergaderen wij geregeld in coworking spaces, in hippe koffiebars of de Ikea. En laat dat nu eens de perfecte plek zijn om te experimenteren met animated GIF’s.
De Tooltester-blog die daaruit voortvloeide, vertelt je trouwens stap voor stap hoe je het aanpakt.
8. Onze drukste dag ooit
We gaven het afgelopen jaar met zijn allen honderden dagdelen opleidingen. En er was Eén dag die er bovenuit stak: 26 september!
9. Opleidingen nu ook in Hasselt en Kortrijk
2019 was het eerst jaar waarin we een volwaardig open aanbod hadden van meer dan 50 opleidingen! En waarin we meteen ook een pak plannen smeedden voor 2020.
En daar horen twee nieuwe locaties bij: Hasselt en Kortrijk!
10. Welkom Leen!
En toen waren we met negen! In oktober mochten we onze nieuwe collega Leen Veldeman verwelkomen! In 2020 kom je haar ongetwijfeld tegen in de opleiding Adwords, Google Analytics of Chatbots.
11. Hoera! Een nieuwe website
Onze vorige website hadden we letterlijk op 3 weken ineen geknutseld toen we het collectief I Like Media opstartten. Maar 3 jaar later was die aan vernieuwing toe. En daarvoor konden we rekenen op de professionele hulp van webontwikkelaar An Wens. Nogmaals bedankt!
https://www.instagram.com/p/B3oyqf2gDif/?utm_source=ig_web_copy_link
12. Veel nieuwe klanten!
Wat opviel: in 2019 mochten we opvallend veel nieuwe klanten verwelkomen. Tijdens onze opleidingen in open aanbod, maar ook in de talloze incompany-trainingen en coachings die we deden.
En de ene was al iets bekender dan de andere 🙂
https://www.instagram.com/p/B4CN3ipgXzn/
Bedankt voor het vertrouwen, allemaal! Tot in 2020!