Op 10 maart kun je in Vooruit in Gent opnieuw naar #Publiek20: de inspiratiedag voor social profits die aan hun communicatie willen werken. Als partner hosten we met I Like Media in de domzaal de “Social Room“. We ontvangen er 6 topsprekers die je inspireren met een interactieve lezing of getuigenis.
We zetten alle sessie even op een rijtje:
Influencers inzetten als social profit
Freek Stevens (Zwijgen Is Geen Optie) kadert wat het verschil is tussen een influencer en een ambassadeur of advocate en hoe je ervoor kunt zorgen dat je collega’s, klanten, bestuurders … elk op hun manier hun netwerk kunnen beïnvloeden (online én offline) om zo de boodschap van je organisatie op een heel authentieke manier verspreid te krijgen.
Hoe TikTok Vlaanderen verovert
TikTok is een heuse hype in jongerenland. Generation Z danst en playbackt alsof hun leven ervan afhangt. Maar is TikTok de app die je als socialprofit-organisatie ook moet gebruiken of blijf je beter ver weg van deze short-form-video-app? Wouter De Meester van Digisaurus introduceert je in de wondere wereld van Tik Tok.
5 tips om LinkedIn in te zetten als social profit
LinkedIn heeft 3,8 miljoen gebruikers in België. Ook als social profit kun je er heel wat mee aanvangen. Communicatietrainer Leen Veldeman (I Like Media) zet 5 concrete tips op een rijtje waar je meteen mee aan de slag kunt.
Storytelling op Instagram
Politiezone Antwerpen heeft al jarenlang een ijzersterke reputatie op Instagram. Het lijkt wel ‘Politie: het leven zoals het is’. Hoe steekt hun Instagram-strategie in elkaar? Hoe brieft en betrekt de communicatiedienst de agenten van hun korps bij de posts op Instagram? En wat kunnen we eruit leren op het vlak van storytelling? Veerle De Vries (social media manager & contentmanager) geeft tekst en uitleg en illustreert hun strategie met een pak posts die goed gescoord hebben de voorbije jaren op hun Instagram-account.
Hoe bouw je een community uit?
Online communities kun je op veel manieren bouwen en onderhouden. In deze sessie krijg je 2 cases voorgeschoteld.
Voetbal Vlaanderen lanceerde de hashtag #daarisem en wist op een paar jaar een hechte community uit te bouwen. Soraya Benyoub geeft tekst en uitleg.
Helena Sienaert van Arteveldehogeschool licht toe hoe ze met het project RePLAY een bruisende Facebookgroep opzette over risicovol spelen.
Ben je er graag bij?
Inschrijven voor #Publiek20 doe je via www.publiek20.be, maar je bent er wel best snel bij, want op dit moment zijn er nog maar een 20-tal tickets beschikbaar.