De MIA’s en de Kastaars komen eraan! En het is bijna de uitreiking van de Gouden Schoen! En dan zwijgen we nog over de Emmy’s, de Oscars, Ensors en de Jamies! Tja… En dan kunnen wij niet achter blijven natuurlijk om ook prijzen uit te reiken!
Deze organisaties verdienen wat ons betreft alvast een award voor wat ze in 2022 op hun sociale media postten:
Leukste video
Politiezone Antwerpen liet een stel kinderen hun ouders nadoen terwijl ze autorijden. Grappig, confronterend, maar vooral überschattig!
Beste copy
Je beeld trekt de aandacht, een goede tekst verleidt je publiek tot interactie. Zo werkt sociale media. Wij geven alvast 10/10 voor deze tekst van Gemeente Middelkerke.
Leukste visual
We zijn hier altijd gecharmeerd wanneer een account functies van sociale media inzet op originele manier, zeker als die functies daar eigenlijk niet voor bedoeld zijn. En daar schoot Sweet Jewellery de hoofdvogel af met Kerstmis.
Beste meme
Een eigen meme maken die zo herkenbaar is, dat-ie meer dan 1000 interacties krijgt? Dat kunnen we, zeiden ze bij Klasse. En ze wonnen prompt onze award van beste meme van 2022.
Beste woordmopje
Dat ze bij Sporza al eens een bericht maken met een hoek af, dat is intussen bekend. Maar in flauwe woordmopjes zijn ze het allerbest! Verdiende winnaar dus van deze award!
Meest originele concept
Sociale media, dat is in de eerste plaats ontspanning voor veel mensen. Automerk Mini weet dat ook en lanceerde dit spelletje op TikTok:
@mini Can you get it in one go? ⬆️ #MINICooperTok #MINICooper #MINI ♬ original sound – MINI
Beste inhaker
De keuze was groot dit jaar, maar uiteindelijk kozen we toch voor de MIVB. Zij haakten in volle WK-voetbalperiode in op de saga rond Christiano Ronaldo.
Best inspelen op een hype
2022 was het jaar van ‘it’s corn!’. Of je nu op TikTok, Reels of Facebook zat, je kwam ongetwijfeld honderden variaties van het liedje tegen. In Stad Aalst vertaalden ze dat als ‘Het is Ajoin’. Nice!
Beste truukje om interactie uit te lokken
In Gemeente Evergem hadden ze door dat Facebook lange verticale afbeeldingen (pakweg 1000 x 2137 pixels) maar gedeeltelijk toont en je moet klikken om het geheel te zien. En daar maakten ze handig gebruik van voor hun vacature.
Abonneer je op onze WhatsApp-verzendlijst
Elke week dit soort inspirerende posts op sociale media voorgeschoteld krijgen? En dat gratis en voor niks? Dat kan! Abonneer je op onze verzendlijst via WhatsApp en krijg elke week een shotje inspiratie.