In februari staat een van de dankbaarste toptopicals op de agenda voor veel merken en organisaties: Valentijn! Alhoewel… Je scoort er op je sociale media maar echt mee, als je het goed aanpakt en de juiste gevoelige snaar raakt natuurlijk.
Bij I Like Media geven we je graag wat extra input en een hoop inspirerende posts die we bijeensprokkelden op de verschillende sociale media.
Liefde bij de jeugdbeweging
Veel koppeltjes ontstaan bij de Chiro en de Scouts en dus spelen de verschillende jeugdbewegingen daar uiteraard graag op in. Scouts en Gidsen Vlaanderen deed het vorig jaar met een kampvuur-post. Bij Chiro pakten ze het nog origineler aan en kreeg je vorig jaar een reeks digitale wenskaarten om aan je geliefde te geven.
Beestjes!
Beestjes werken altijd. Dat weten we ondertussen. Bij Aquafin trokken ze natuurlijk de kaart van verliefde waterbeestjes. Schattig, niet?
Dit bericht bekijken op Instagram
Creatief met GIF’s
Bij NMBS maakten ze een GIF waarbij twee treinen elkaar kussen. Of hoe een goed idee met een heel eenvoudige uitvoering tot heel mooie resultaten kan leiden.
Taalmopjes
Bij Ikea zitten ze niet om een taalkundige knipoog verlegen op Valentijn.
Maar de prijs voor het beste woordgrapje gaat dan weer naar UGent. Check vooral de copy bij deze post.
Dit bericht bekijken op Instagram
Du bist alles? UGent ziet je wel (tweede) zitten! We ❤ U #durfdenken #valentijn #ugent
De Love Meter van StuBru
Studio Brussel experimenteerde vorig jaar heel vaak met bots op hun sociale media. Ook op Valentijn was het van datte: als je twee mensen tagde in de comments, dan kreeg je automatisch te zien hoe hard ze bij elkaar passen.