Persaandacht krijgen is een belangrijk deel van je communicatiestrategie, voor al wie actief is in zowel de profit- als de nonprofit-sector. Je organisatie succesvol in de pers krijgen is een skill die je kan aanleren en waarin je snel kan evolueren.
Communicatietrainer Christophe Toye begon zijn carrière 25 jaar geleden met de organisatie van een nationale persconferentie en heeft sindsdien de wereld van pers en communicatie grondig zien evolueren. In dit webinar leert hij je aan de hand van heel wat voorbeelden hoe je succesvol journalisten kan verleiden.
Hoe bouw je stap voor stap een persstrategie op? Samenstellen van een contactlijst, uitzetten van doelstellingen en timing, onderhouden van contacten, benaderen en opvolgen van journalisten, free publicity, enz.
Tijdens deze sessie serveren we je ook een aantal getuigenissen van journalisten. Zo weet je nog beter wat zij van jouw persberichten verwachten!
Voor dit webinar gebruiken we Zoom als tool. Je ontvangt de deelnemerslink ten laatste 24 uur op voorhand. De opname kun je tot een week na het webinar herbekijken, voor mochten er sommige dingen niet helemaal duidelijk zijn.
Deze opleiding komt in aanmerking voor KMO-Portefeuille.