Schrijven voor beeldschermen vraagt een heel andere aanpak dan schrijven voor papier.
Lezers op een beeldscherm zoeken en zappen. Ze scannen teksten en lezen een stuk trager. En ze klikken zo weer weg. Door teksten goed en gericht op te bouwen en te schrijven op maat van je lezer, zorg je dat bezoekers niet te snel wegklikken. Tegelijkertijd levert je dat een betere vindbaarheid in Google op. Win-win!
Schrijf je vaak teksten voor websites? Is het jouw verantwoordelijkheid dat je websitebezoekers snel en efficiënt informatie vinden? Dat je boodschap of oproep aanslaat?
In deze tweedelige online schrijftraining oefen je een reeks skills om je webteksten helemaal op punt te zetten. Naast de theoretische principes krijg je oefeningen om efficiënter, helderder en overtuigender te leren schrijven. Want schrijven is een stiel.
Wil je dieper ingaan op teksten voor zoekmachines? Dan is er ook deze opleiding.
Deze opleiding komt in aanmerking voor KMO-Portefeuille.