Deze opleiding komt in aanmerking voor KMO-Portefeuille.

Scoren op YouTube met je organisatie

Lanceer je op hét populairste videokanaal ter wereld

Inhoud

Wist je dat in 2021 82% van al het internetverkeer video zal zijn? Dat YouTube – Na Facebook – het tweede meest gebruikte sociale netwerk is in Vlaanderen en dat 55% van de mensen een product op Google zoekt en dan naar YouTube surft voor meer informatie om dit product aan te kopen?

Een goed uitgewerkte merkaccount voor je video’s op YouTube kan dus niet meer ontbreken in jouw online strategie. Tijdens deze praktische opleiding zetten we je stap voor stap op weg om de YouTube-account van je organisatie uit te bouwen.

Wat moet er zeker wel en niet in de titel en beschrijving van je video’s staan? Waarop let je best als je een thumbnail maakt of instelt? En hoe ondertitel je vlot je video’s?

Aan het einde van de opleiding krijg je een introductie over hoe je je video een boost kan geven met de advertentiemogelijkheden binnen YouTube en Google Ads. Afsluiten doen we met de statistieken. Hoe kun je in de toekomst zelf de impact van je video meten?

Youtube voor jouw organisatie

Na deze opleiding

Na deze opleiding

  • Heb je de principes van videomarketing helemaal onder de knie
  • Kun je je eigen YouTube-merkaccount en video optimaliseren voor maximaal bereik
  • Weet je hoe je je video moet inzetten op verschillende platformen zodat mensen de weg vinden naar jouw merk/organisatie
  • Ben je in staat het succes van je video te meten
  • Ken je je weg tussen de verschillende advertentiemogelijkheden op het platform en welk formaat het beste past bij jouw doelen

Schrijf je in

Deze opleiding is momenteel niet gepland.

Deze opleiding in jouw organisatie?

Heeft jouw organisatie behoefte aan een serieuze boost op het vlak van communicatie? Wil je deze opleiding graag organiseren voor jouw collega’s op de werkvloer van jouw organisatie? Stuur ons dan een e-mail op eb.aidemekili@ofni.