De eindejaarsperiode trekt zich volop op gang. Al te vaak gaan organisaties dan op 23 december nog snel snel een stockafbeelding van een kerstboom met sneeuw posten. “om toch iets te posten”. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Begin op tijd aan je contentplanning en zet al je posts voor de kerstperiode nu al klaar.

Inspiratie nodig? We zetten je graag op weg met deze voorbeeldjes.

1. Toon de kerstsfeer vanop kantoor

Zet je de kerstboom op kantoor? Sfeer gegarandeerd! Deel die vreugde op je sociale media. Wedden dat je er massa’s likes voor krijgt?

Ook als dat niet van een leien dakje gaat 🙂 Kijk maar naar UAntwerpen:

2. Doe mee met Ugly Christmas Sweater Day

De derde vrijdag van december is het altijd Ugly Christmas Sweater Day. Die dag ga je de hele dag werken in je lelijkste kersttrui die ja maar kan vinden. Dat levert niet alleen leuk beeldmateriaal op, maar ook heel wat likes en comments! En je kunt je collega’s taggen voor een optimale impact.

VMSW gaf het goede voorbeeld en wij deden zelf ook onze duit in het zakje vorig jaar:

Hohoho! 550 euro voor De Warmste Week met onze warmste kersttruiendag en kerststand. Fijne feestdagen iedereen! 🎅

Geplaatst door VMSW op Maandag 18 december 2017

Wij zijn ook fan, zo bewezen we vorig jaar:

Op deze National Ugly Christmas Sweater Day mocht Rudolf mee met Kristof naar de opleiding Digitale tools van podiumkunsten.be!

Geplaatst door I Like Media op Vrijdag 15 december 2017

 

3. Maak een interactieve kerstwens

4. Blik een heuse video in

Kan dat nog beter? Ja hoor! Bij het Jessa Ziekenhuis in Hasselt trekken ze elk jaar alle registers open. Dit verscheent vorig jaar op hun Facebook:

 

5. Doe een wedstrijdje

Met Kerst en Nieuw is het ook dé periode om cadeautjes uit te delen. NMBS lanceerde vorig jaar een kerst-actie, waarbij je zowel online als offline cadeautjes en verrassingen kon krijgen.

 

6. Verwerk je eigen identiteit in je posts

Een Top Topical werkt pas wanneer je de actualiteit kunt linken met de identiteit van je organisatie. Bij Scouts en Gidsen Vlaanderen wensen ze je dus niet zomaar een gelukkig Nieuwjaar, maar ze verwerken hun belofteteken in hun communicatie, zodat het herkenbaar wordt voor hun doelpubliek.

Zelf aan de slag?

Jouw goede voornemen voor 2019: in januari al werk maken van je contentstrategie voor december volgend jaar?

Check dan zeker alle opleidingen over sociale media in onze kalender.

Nog meer inhakers? Die vind je netjes op een rijtje in onze toptopical-kalender.

 

 

Foto: Unsplash