Deze opleiding komt in aanmerking voor KMO-Portefeuille.

Inspiratiesessies

10 inspirerende webinars over online trends, Instagram, employer branding, Google Analytics …

Inhoud

Goed en efficiënt digitaal communiceren, dat is constant bijleren over de nieuwe mogelijkheden die in een rotvaart op ons afkomen.

Doorheen het jaar kun je daarom elke maand nieuwe ideeën opdoen tijdens onze 10 inspiratiesessies. Dat zijn korte en krachtige live webinars (60 minuten) met ruim tijd voor vragen (30 minuten).

Zo blijf je altijd mee met de nieuwste digitale trends: impact meten, Instagram, Canva, online video, employer branding, webcare …

Hoe werkt het?

  • Je krijgt in elke sessie kort en krachtig een flinke dosis inspiratie en goede voorbeelden voorgeschoteld.
  • Je volgt deze sessies via Zoom van waar je maar wil: vanop kantoor, vanuit je living of je tuin. Wat je het gemakkelijkst vindt.
  • Kijk live of uitgesteld, wat jou best uitkomt. Want van elke inspiratiesessie krijg je sowieso de slides en opname achteraf.
  • Als je inschrijft voor de hele reeks, kan er per sessie maximum 1 persoon uit jouw organisatie deelnemen, maar binnen je organisatie kun je wel zelf afspreken welke collega welke inspiratiesessie volgt.
  • Heb je nadien nog vragen? Stel ze aan het einde van de sessie of stuur een mailtje naar de trainer en je krijgt meteen antwoord.

Prijs

Neem nu meteen een abonnement voor alle 10 inspiratiesessies en betaal 295 euro voor de hele reeks. Dat is nog geen 30 euro per inspiratiesessie!

Enkel interesse in één specifieke sessie? Dat kan ook! In dat geval betaal je 80 euro per sessie.

(Prijzen exclusief 21% btw)

Alle thema’s op een rijtje

(klik op de titel voor meer info)

In België zijn er intussen meer dan 55000 webshops en de corona-periode gaf duidelijk een boost aan e-commerce.

Denk jij er ook aan om een webshop te starten en online je producten of diensten te verkopen? Dan is dit de ideale inspiratiesessie voor jou! 

Christophe runt zelf al jaren een succesvolle webshop en overloopt met jou een handige checklist. Hoe begin je? Waaraan moet je denken? Welk prijskaartje hangt eraan vast? In 7 stappen helpt hij je op weg om je eigen webshop op te starten.

> Schrijf je in voor deze inspiratiesessie

Bloggen, dat is iets voor mensen met veel tijd die hun nieuwste recepten delen of laatste vakantietrips? Fout! Ook organisaties en bedrijven hebben veel te winnen bij een goed uitgewerkte blog. 

In deze inspiratiesessie leert Elke je waar een goede blog aan moet voldoen. Je ontdekt hoe je er in je organistie zelf concreet mee aan de slag gaat.

> Schrijf je in voor deze inspiratiesessie

Een straffe professionele video maken is echt niet zo ingewikkeld als je denkt. In deze wervelende inspiratiesessie tonen Jade Yorks en Lobke Gielkens (videomakers en auteurs van ‘Online video: tips, tricks & trends’) je aan de hand van 10 straffe video’s waar je best op let: van verhaalopbouw over camerabewegingen tot verspreiding.

Zo vermijd je beginnersfoutjes en kan je meteen aan de slag dankzij de stapel  praktische tips die je krijgt doorheen de sessie. 

> Schrijf je in voor deze inspiratiesessie

In theorie zijn hashtags poepsimpel. Kies de juiste op ieder kanaal en je krijgt het extra bereik er zomaar bij. Toch breek je er soms je hoofd over.

Want welke hashtags zijn nu zinvol? Is er een groot verschil tussen hoe je ze gebruikt op pakweg LinkedIn of TikTok? Hoeveel mag of moet je er aanhalen? En hoe hou je in de gaten of er nieuwe hashtags ontstaan?

Misschien denk je zelfs verder. En zoek je succesformules om een eigen unieke hashtag los te laten op je doelpubliek. Om van je volgers ambassadeurs te maken.

Wat je na dat hekje schrijft, draagt dus bij tot de return van je contentaanpak. Daarom zoomen we er dieper op in. Want #blijvenleren! 😉

> Schrijf je in voor deze inspiratiesessie

imec onderzoekt elk jaar in de Digimeter hoe Vlamingen digitale media gebruiken. En dat is cruciale info voor jou om je communicatiestrategie op te baseren.

Wie gebruikt al elke dag AI? Op welk platform post ik best mijn video’s? En is X intussen al populairder dan Twitter? 

Kristof gidst je doorheen de belangrijkste conclusies van de nagelnieuwe Digimeter-cijfers en hij ontvangt 3 onderzoekers en media-experten die hun licht laten schijnen op de cijfers.

> Schrijf je in voor deze inspiratiesessie

Influencermarketing is niet meer weg te denken op sociale media. Door met influencers te werken, kun je de naamsbekendheid van je zaak of organisatie enorm vergroten. Alleen: hoe begin je aan zo’n samenwerking?

In deze inspiratiesessie ontdek je welke soorten influencers er bestaan en waar je ze kan vinden. Je leert hoe je een creatieve en krachtige influencerscampagne kan bedenken die bij jouw organisatie past. En je kan zelf je eerste briefing voor een succesvolle samenwerking opzetten.

> Schrijf je in voor deze inspiratiesessie

Hoewel TikTok aan populariteit wint, blijft YouTube nog steeds belangrijk binnen je videomarketingstrategie voor zowel long form als short form video. We nemen je tijdens deze sessie mee in de boeiende reis door de YouTube-trends van 2024 en laten je de essentiële bouwstenen zien die de sleutel zijn tot een succesvol YouTube-kanaal. 

Zo bekijken we een van de veel gebruikte features door tieners en andere gebruikers: YouTube Shorts, de korte verticale video’s van maximaal 60 seconden. Aan de hand van enkele inspirerende voorbeelden weet jij met dit format de aandacht van je publiek vast te houden.

> Schrijf je in voor deze inspiratiesessie

Met droge feiten en gladde verkooppraatjes overtuig je niemand. Wil je mensen echt meekrijgen met jouw boodschap? Dan is storytelling het antwoord. 

In deze inspiratiesessie Schotelt Jade je 5 voorbeelden voor van bedrijven en organisaties die op een opmerkelijke manier aan storytelling gedaan hebben.

> Schrijf je in voor deze inspiratiesessie

E-mailmarketing is in tijden van algoritmes en dalend organisch bereik op sociale media meer dan ooit een belangrijke pijler van je communicatiestrategie. 

Wellicht stuur je al geregeld e-mails en nieuwsbrieven naar je achterban. Maar misschien haal je nog niet het volle potentieel uit je mailings?

In deze inspiratiesessie bespreekt Kristof 10 digitale nieuwsbrieven die het slim aanpakken en daardoor scoren. Gluren bij de buren dus. En de trucjes daarna genadeloos ook toepassen in je eigen e-mails.

> Schrijf je in voor deze inspiratiesessie

Moet je een betalende account hebben op LinkedIn om de juiste contactpersonen te vinden en zelf beter gevonden te worden?

Nee, hoor. Want LinkedIn heeft een geweldige zoekfunctie om in alle onderdelen van het platform te zoeken. Of je nu zelf op zoek bent naar de ideale kandidaat, inspiratie nodig hebt voor berichten, bedrijven zoekt om mee samen te werken … Je leert werken met de bestaande filters om gedetailleerd te gaan zoeken.

Zelf beter gevonden worden? Veerle Van Aken leert je alles over de juiste trefwoorden die scoren in Google én op LinkedIn. Weten waar je die kernwoorden het beste zet, is dan de volgende stap.

> Schrijf je in voor deze inspiratiesessie

Schrijf je in

Deze opleiding is momenteel niet gepland.

Een van deze sessies in jouw organisatie?

Al deze sessies kun je ook boeken voor jouw organisatie. Dus: wil je deze opleiding graag organiseren voor jouw collega’s op de werkvloer van jouw organisatie? Stuur ons dan een e-mail op eb.aidemekili@ofni en dan komen we langs. Of we zetten een webinar op. Alles kan.

Gerelateerde opleidingen

Deze opleiding is momenteel niet gepland.