Schrijven voor sociale media, is schrijven om likes, comments en clicks te scoren.Het aantal tekens van een goede tekst of caption? Liefst zo minmaal mogelijk. Maar de impact van je post? Die wil je natuurlijk zo maximaal mogelijk! Daarom zetten we je in deze...
Evenementen
Wegwijs in Google Analytics
Tijdens deze opleiding leer je stap voor stap werken met Google Analytics 4. Je ontdekt hoe de interface is opgebouwd, stelt je eigen rapporten samen met de cijfers die voor jouw organisatie het belangrijkst zijn, en richt je je dashboard helemaal in zoals jij dat...
Adverteren met Google Ads
Tijdens deze opleiding krijg je de basisinzichten én slimme AI-tips die je nodig hebt om zelf aan de slag te gaan met advertenties op Google. Je leert niet alleen hoe je sterke campagnes opzet, maar ook hoe je handige AI-tool inzet om sneller zoekwoorden te vinden,...
7 concrete tips voor meer media-aandacht
Hoe scoor je als organisatie bij journalisten? Je wil met jouw organisatie meer in de media komen. Omdat je een evenement organiseert. Een nieuw project lanceert. Of omdat je gewoon heel straffe dingen doet die meer zichtbaarheid verdienen. In deze opleiding leer je...
Summer School: 9 inspirerende online sessies over digitale communicatie
Start optimaal voorbereid aan het najaar van 2025. Na het succes van onze Summer School de voorbije jaren, hebben we ook dit jaar in augustus 9 inspirerende webinars voor jou in petto. Zo ben je weer helemaal mee met de nieuwste digitale trends. Het concept is...
Summer School: 10 originele ideeën voor Instagram Reels
Instagram is tegenwoordig echt een app voor video’s: Reels zijn niet meer weg te denken van Instagram. Ze zorgen voor meer bereik, betrokkenheid én zichtbaarheid. Maar is het voor jou ook vaak zoeken naar de juiste trend of invalshoek? Tijdens deze sessie zet Lobke...
Summer School: Beheer jouw sociale media met AI-tools
Sociale media beheren kost tijd. Ideeën bedenken, teksten schrijven, beelden zoeken of maken, content plannen, reacties opvolgen,... Er komt heel wat bij kijken. Gelukkig kan AI je helpen. In deze sessie ontdek je dankzij AI-expert Brecht Vanderstraeten hoe je als...
Summer School: Betere content begint met 5 simpele vragen
Je hebt een leuk idee dat je zou kunnen posten op sociale media, maar… is het boeiend genoeg? Moet het nu? Past het in je huisstijl? Of laat je het beter even liggen? In deze inspirerende online sessie deelt marketeer Virginie Vanderkelen 5 eenvoudige maar krachtige...
Summer School: Inhaken als een pro: over de zin en onzin van top topicals
Door in te haken op de zogenaamde dagen of thema’s die ‘top of mind’ zijn bij je klanten, kun je gigantisch scoren op sociale media. Denk aan Kerstmis en Pasen, maar even goed aan CAPS LOCK DAY, knuffel-je-baas-dag of pyjamadag Maar wat maakt zo’n inhaker nu geslaagd?...
Summer School: Smile! Zo zet je emoji’s goed in in je communicatie
De tijd dat emoji’s als kinderachtig werden gezien, is al even gepasseerd. Ze zorgen voor structuur, trekken aandacht en kunnen je communicatie functioneel ondersteunen. Als je het goed aanpakt natuurlijk. Hoeveel emoji’s zijn gepast in je copy? Waar zet je ze het...
Summer School: 9 tips om te rekruteren via sociale media
Sociale media zijn niet meer weg te denken als je op zoek bent naar nieuw talent. Maar hoe pak je dat nu slim aan? Welke kanalen leveren écht resultaat op? Wat werkt wel — en wat juist niet? En hoe maak je van je eigen medewerkers sterke ambassadeurs? Tijdens dit...
Summer School: Van SEO naar GEO: hoe optimaliseren voor AI-zoekopdrachten?
SEO evolueert en we spreken steeds vaker van GEO (Generative Engine Optimization). Dit betekent dat je je website niet alleen moet optimaliseren voor Google, maar ook voor AI-gestuurde zoekmachines. Ben je al vertrouwd met “zero-click searches”? Dat zijn...











