Bang van een goede inhaker? Vreest niet! Met een goedgemikte inhaker scoor je altijd op sociale media. De griezeligste van allemaal is natuurlijk Halloween. Creatief aan de slag met pompoenen, spinnen en spoken? Deze organisaties toonden in 2019  alvast hoe het moet. Laat die angstaanjagende posts op sociale media maar komen! Succes!

Nachtmerries

Bedenk een horrorscenario en laat je doelpubliek – heerlijk herkenbaar – meeleven of stemmen met een poll. Het was de insteek die zowel Duvel, Mediaraven, KdG Hogeschool als Passion For Cycling vorig jaar kozen.

Verkleedtips

Bij Pukkelpop gooiden ze het over een andere boeg: zij lanceerden een ‘alfabet-spel’. Daarbij maak je een combinatie van de eerste letter (van je voornaam, familienaam, je gemeente, … ) en je combineert die met een andere factor, bijvoorbeeld de maand waarin je geboren bent.

Pukkelpop paste dit principe toe voor een Halloween-post. Daarbij kozen ze voor elke letter van het alfabet een artiest, en voor elke maand een manier van verkleden. En uiteraard kozen ze voor hun lijst allemaal artiesten die ooit op Pukkelpop hebben gestaan. 

Kunstige inspiratie

Mooss is een organisatie die jongeren met kunst vertrouwd wil maken. En dus vertaalden ze hun missie perfect naar een heel gesmaakte Halloween-post! Mooi!

Bloederige posts

Een link met bloed is ook nooit ver af op Halloween. In Gemeente Evergem koppelden ze Halloween aan een bloedinzamelactie. Knap gevonden!