“Thank You, Mom”: knap staaltje storytelling door Procter & Gamble

Over een maand beginnen de Olympische winterspelen in Solchi. Het sein voor Procter & Gamble om een vervolg te breien aan hun geslaagde virale video van de vorige Spelen uit 2012 met onderstaande video:

Slimme product placement

 

Opnieuw staan de moeders centraal in de campagne. Niet toevallig, want zij zijn het immers die de producten van Procter & Gamble. Ook opvallend centraal aanwezig in de videoclip: luiers, douchegel en tandpasta. Wat had je gedacht?

Als je dat allemaal even door de vingers ziet, krijg je vooral een knap staaltje storytelling in de prachtige clip “Thank you mom” over doorzettingsvermogen en volharding.

We love good stories

Wat moet jouw vereniging hier nu mee? Budgettair is het vrijwel onmogelijk om ook zo’n filmpje te maken. Maar als je 1 ding onthoud, laat het dan dit zijn: verhalen – hoe veel budget er ook achter zit – werken!

Om het geheugen op te frissen, hieronder ook nog even de eerste campagne uit de zomer van 2012: “Best job in the world” (niet toevallig verspreid op Moederdag 2012)