Straffe voorbeelden van Facebook Timeline voor organisaties

Veel organisaties en bedrijven vinden het maar niks: de Facebook Timeline voor pagina’s. “Wij willen de oude Facebook terug”, klinkt het, telkens Facebook een wijziging doorvoert. Maar laat die constante innovatiedrang nu misschien net de reden zijn dat Facebook nog steeds massa’s populair is, terwijl Myspace en netlog veel van hun aanhang verloren hebben, net omdat ze jarenlang hetzelfde bleven, en bijgevolg ‘saai’ werden.

Maar de Timeline is here to stay. En dus kunnen we er maar beter creatief mee aan de slag gaan. Een aantal bedrijven en organisaties bewees al dat je zeer straffe dingen kunt doen met het nieuwe Timeline-concept. Ik zet de beste voorbeeldjes die ik tegen kwam graag even op een rijtje.


Club Brugge

De Brugse voetbalclub engageert zijn fans om samen aan de clubgeschiedenis te bouwen. Iedereen die foto’s uit de oude doos liggen heeft, kan die doormailen. De beheerders van de Facebookpagina van Club Brugge geven die dan een plekje op de Timeline die zo een virtueel museum wordt voor de fans.

Timeline Club Brugge


All things digital

De geschiedenis van het internet mooi in beeld gebracht. Nu nog verder doen en ook de jaren voor 2004 in kaart brengen.

Timeline All things D

LIFE.com

Eentje voor de liefhebbers van fotografie. Time Magazine ontsluit via Life.com 80 jaar (Amerikaanse) geschiedenis in duizenden verbluffende foto’s, en doet dat nu ook met hun Facebook Timeline.

Timeline Life.com

Spotify

Muziekstreamingdienst Spotify profileert zich op haar Facebookpagina niet langer als softwarepakket, maar als het baken voor elke muziekliefhebber. Meer dan 1000 jar muziekgeschiedenis wordt er tentoongespreid met geluidsfragmenten, playlists, video’s, interessante weetjes, … Om uren in te verdwalen en van te genieten.

Timeline Spotify

 

Nog straffe voorbeelden gezien? Laat het hieronder weten in een comment.

Gerelateerd