Sociaal winkelen

Online winkelen doen we al een tijdje. Denken we maar aan Amazon en iTunes. Zelf dingen aanbieden kan via eBay, kapaza, 2ehands.be en een dozijn andere sites. Ook sites zoals Groupon – waar je fikse kortingen kunt krijgen als je gezamenlijk iets aankoopt – zitten al een tijdje in de lift. Winkels hebben dus al een tijdje de stap gezet van offline naar online. Maar er zijn nog veel meer mogelijkheden om sociale media te integreren in onze offline shoppingervaring:

1. Speciale parkeerplaatsen voor Facebookfans

Meubelgigant Heylen beloont hun virtuele fans met de beste parkeerplaatsen, als ze in real life komen shoppen.

2. De Tweet Mirror

Kleren passen, foto trekken en even polsen bij je vrienden op Twitter wat zij ervan vinden. So sociaal kan shoppen zijn 🙂

3. Virtueel kleren passen met de Kinect

De Microsoft Kinect kennen we intussen al eventjes. Met deze console kun je gamen zonder dat je een joystick nodig hebt. Of kleren passen, zo blijkt.

4.IMshopping

Nog niet ingeburgerd in onze contreien, maar in Amerika blijkbaar wel een veelvuldig gebruikte tool, die helemaal inspeelt op het peer-to-peer gegeven.

Gerelateerd