Publiek19: inspiratiedag voor overheid en social profit

PUBLIEK19

Inspiratiedag voor social profit en overheid

Dinsdag 19 maart 2019
10u00 – 16u45
Vooruit, Gent

sfeerbeeld van op Publiek18

I Like Media in de Social Room

Publiek19 is een initiatief van AmuseeVous, Cultuurconnect, Digiraf, FARO, I Like Media, Kortom, Mediaraven, Publiek Centraal en publiq, met de steun van de Stad Gent.

Publiek19 werkt met 5 themaruimtes. Elke ruimte krijgt een eigen keynote, workshops en inspirerende praktijkverhalen.

een Social Room (samengesteld door I Like Media)

een Storytelling Room (samengesteld door Mov-i en Publiek Centraal)

een Young Room (samengesteld door AmuseeVous en Mediaraven)

een Digital Room (samengesteld door Digiraf)

een Experience Room (samengesteld door Cultuurconnect).

OP HET PROGRAMMA IN DE ‘SOCIAL ROOM’

5 handige tools om meer te doen met Instagram

11u15-12u00 – Door: Kristof D’hanens (I Like Media)

Instagram is hot. Elke week komen er nieuwe functies bij in deze populaire app. Maar er bestaan ook honderden apps waarmee je op Instagram nog coolere dingen kunt doen.

In deze sessie licht Kristof D’hanens (I Like Media) er 5 uit om veel meer te halen uit je foto’s, video’s en stories. Perfect voor wie al even met Instagram bezig is, maar er meer wil mee doen voor zijn organisatie. Vergeet je smartphone niet mee te brengen, opgeladen en met minstens 1 GB vrije schijfruimte.

20 tips voor Facebook

13u00-14u00 – Door: Elien Vanhaesebroeck (I Like Media)

Facebook krijgt klappen bij jongeren, maar toch is het nog altijd met voorsprong het meest gebruikte sociale netwerk in Vlaanderen. Tijd voor the next level? In deze praktische workshop leer je als ervaren admin hoe je nog meer uit Facebook haalt.

Elien Vanhaesebroeck (I Like Media) geeft je 20 praktische tips om je Facebookpagina te optimaliseren, de beste posts te maken volgens het algoritme en Facebookgroepen-en evenementen ten volle te gebruiken.

We stippen heel wat concrete tips aan die je ter plekke meteen uitprobeert! Vergeet je laptop dus zeker niet mee te brengen!

cases social room 2
Hoe organiseer je je sociale media als overheid?

14u30-15u00 – Door Sander Spanhove (Gemeente Evergem) en Pieter Rombouts (Abdij Van Park – Leuven)

Welke stappen moet je zetten van los idee tot content voor je sociale media? Hoe zorg je voor populaire posts die veel interactie opwekken? En hoe betrek je je collega’s, terwijl je tegelijk een duidelijke strategie voor ogen houdt?

Sander Spanhove (Gemeente Evergem) en Pieter Rombouts (Abdij Van Park – Leuven) geven je een inkijk in hoe zij het aanpakken. Hoe verloopt het proces achter de posts in de newsfeed? Ze illustreren hun aanpak met een aantal concrete cases.

Stelen met de ogen: lessen trekken uit commerciële campagnes

15u15-16u00 – Door Kel Wouters (So Buzzy)

Sociale media doen voor social profit of voor een groot bedrijf is niet te vergelijken. Maar als niet-commerciële organisaties kunnen we natuurlijk wel heel wat leren uit de technieken en strategieën die onze commerciële collega’s toepassen.

Kel Wouters is digitaal strateeg bij So Buzzy. Met haar team liet ze de afgelopen jaren bedrijven als KBC, Nokia, Eneco en Crowne Plaza Antwerpen scoren op sociale media. Maar ze begeleidden ook SOS Kinderdorpen, Sensoa en Vlaamse Stichting Verkeerskunde.

Kel is dus als geen ander geplaatst om de crossover te maken tussen profit en non profit. In deze keynote inspireert ze je met een pak concrete cases waarvan je de principes ook voor jouw organisatie kunt toepassen.

Nog meer inspiratie!

In de loop van januari en februari 2019 krijgt de affiche van Publiek19 meer vorm. Deze sprekers bevestigden al dat ze er zeker bij zullen zijn:

ERIC GOUBIN (Kortom en Thomas More Hogeschool) legt organisaties uit hoe ze hun communicatiedienst kunnen verbeteren

International framing-expert BALDWIN VAN GORP (KU Leuven) hoe ze zelf hun frame kunnen bepalen

Digital marketeer HERMAN MAES (Dailybits, Thomas More, intracto) hoe ze hun e-mailmarketing naar een hoger niveau kunnen tillen.

KAAT PEETERS, directeur van de Sociale Innovatiefabriek en coauteur van het overal zeer gesmaakte Zaken die je raken, zal de hele dag volgen en van het slot van Publiek19 een echte finale maken, met een terugblik op de inspiratiedag en tegelijk een inspirerend verhaal voor social profit en overheid.

In de Digital Room leren de deelnemers samen met PATRICK DE SUTTER (Digiraf) hoe ze hun organisatie digitaal sterker kunnen maken.

In de Storytelling Room leer je samen met videomarketeer ELS AMELOOT (Mov-i) en storyteller RUDY PIETERS (Publiek Centraal) een goed verhaal opbouwen en naar video vertalen met behulp van het Storycanvas.

INSCHRIJVEN

Publiek19 kost 150 euro voor sociale profit en 300 euro voor commerciële organisaties.

Tot 15 januari 2019 kun je genieten van een vroegboekkorting. Tot dan betaal je slechts 125 euro (social profit) / 250 euro (commercieel).

Er is plaats voor 500+ deelnemers, maar de voorbije 5 jaar was het evenement telkens weken van tevoren uitverkocht. Wacht dus best niet te lang.