Promo voeren met Instagram (4): No Filter, just RayBan

#

Eind augustus smukte brillenfabrikant Ray-Ban in België een aantal trams op met kleurige filters op de vensters. De uitdaging voor de tramreiziger was eenvoudig: neem een foto van wat je ziet door het venster en post het op Instagram met de hashtag #nofilterjustrayban. Elke week kon je een verrassingspakket winnen.

Een uitdaging voor creatievelingen en instagrammers. Een prachtige #nofilter En gratis reclame voor Ray-Ban, uiteraard. Een tram inkleden gaat het budget van de doorsnee non-profit organisatie wellicht te boven. Maar het concept blijft overeind:

  1. Zorg voor een offline trigger
  2. Daag je publiek uit om het online (liefst openbaar) te posten
  3. Vergeet vooral je hashtag niet (zodat je zelf het overzicht bewaart)

Ik nam eind augustus de proef op de som in Gent. Onderstaand meesterwerkje werd op Instagram gepost, zonder filter, maar enkel door gebruik te maken van het venster van Tram 1.

nofilterjustrayban01 nofilterjustrayban02

Benieuwd naar de winnende foto’s? Ik ook eigenlijk. De gallerij met deelnemende foto’s die op www.nofilterjustrayban.com stond, is vreemd genoeg weggehaald met de boodschap: “Deze wedstrijd is afgelopen. De winnaars worden persoonlijk gecontacteerd. Bedankt aan alle deelnemers!”

Gerelateerd