Promo voeren met Instagram (3): Ellie Goulding

#

Je fans zijn je beste ambassadeurs. Dat hebben ook veel pop- en rocksterren begrepen. Daarom roepen bands hun fans vaak op om mee te komen figureren in hun nieuwste videoclip. Omdat je gewoonweg weet dat zij de eersten zullen zijn die jouw videoclip in hun sociaal netwerk zullen gaan verspreiden.

“Dat kan ik ook, maar origineler” dacht de Engelse zangeres Ellie Goulding en ze riep haar fans op om instagramfoto’s in te sturen die bij de tekst van haar hit ‘Anything could happen’ passen. Meer dan 1200 foto’s kreeg ze ingestuurd. En daarmee werd volgende fanvideo in elkaar gemonteerd:

De fans deden hun werk en verspreidden de video onder hun vrienden. Met succes, want intussen werd het filmpje bijna 1 miljoen keer bekeken. En het werkte inspirerend: The Vaccines vertrokken van hetzelfde principe voor de videoclip van hun hit ‘Wetsuit‘.

Kostprijs van dit alles? Een paar uur monteren. Wat houdt jou als non-profit organisatie met klein communicatiebudget dus tegen om hetzelfde te doen voor jouw evenement of vereniging?

Gerelateerd