Promo voeren met Instagram (1): Lexus

LexusInstafilmDe foto-app Instagram telt wereldwijd intussen 100 miljoen gebruikers. Met het groeiend aantal gebruikers, lijken ook grote bedrijven Instagram te ontdekken om een band te smeden met hun fans.

Twee weken geleden maakte Lexus een reclamespotje voor de nieuwe 2014 Lexus IS. Waar reclame voor auto’s meestal saai en voorstelbaar is, wist Lexus er op een wel zeer originele manier mee aan de slag te gaan.

Crowdsourcing

Het filmpje bestaat immers uitsluitend uit instagramfoto’s, die door 212 fans van de nodige filters voorzien werden. Een crowdsourcing projectje van formaat! In dit geval uitgevoerd door een multinational, maar met een beetje handigheid perfect toepasbaar binnen een kleine non-profit organisatie met een hechte achterban.

Omdat Lexus begrepen heeft dat de beleving en ervaring voor fans tegenwoordig cruciaal is, had het de fans effectief uitgenodigd op de shooting van het filmpje. De foto’s werden daar ter plekke ook gefilterd. En wedden dat een heleboel fans nog voor het filmpje af was hun foto al gedeeld hadden op Instagram met de hashtag #LexusInstaFilm?

Gerelateerd