OPLEIDING AANVRAGEN

Heeft jouw organisatie behoefte aan een serieuze boost op het vlak van communicatie? Wij schieten je graag ter hulp met opleiding over alles wat met digitale media te maken heeft: sociale media, websites, online video, webteksten schrijven, digitale nieuwsbrieven, apps,..

OPLEIDING VOOR JOUW ORGANISATIE KAN OP 4 MANIEREN

Inspiratie- en demosessies

We geven een interactieve lezing voor groepen van 2 tot 200 deelnemers waarin we in theorie uitleggen hoe digitale communicatie werkt. We leggen de theorie uit, geven voorbeelden en illustreren met good cases. Dergelijke sessies kun je ook boeken voor je studiedag of congres.

Praktische workshops

Je brengt je laptop of tablet mee en leert in kleine groepjes stap voor stap werken met digitale media: betere statusupdates schrijven, zelf een website maken of leren werken met nieuwsbriefprogramma Mailchimp… De mogelijkheden zijn eindeloos. Tijdens deze workshops krijg je directe feedback van de begeleider.

Coaching

We begeleiden je collega’s op de werkvloer zelf. We zetten een brainstorm op om tot een strategie te komen, helpen een social media policy op te stellen of spreken elke maand één keer af om voor klankbord te spelen. Coaching kan zo intensief als je het zelf wilt.

Analyse

Vooraleer we een coaching of vorming opzetten, kan het interessant zijn eerst een grondige analyse te laten maken van de huidige communicatiekanalen. Zo kan er structureel en gebaseerd op concreet cijfermateriaal opleiding gegeven worden.

Referenties

Kunstenpunt vroeg ons om op hun trefdag in 2016 een sessie van een uurtje in mekaar te steken over ‘de toekomst van communicatie in de muzieksector’. We boksten een geanimeerde lezing in mekaar waarin we zowel Spotify en Soundcloud lieten passeren, het einde van de sms aankondigden als muziekspelers toonden die hun afspeellijst aanpassen aan wie er in de kamer is.

Jazz Forum

Jazz Forum

Kunstenpunt vroeg ons om op hun trefdag in 2016 een sessie van een uurtje in mekaar te steken over ‘de toekomst van communicatie in de muzieksector’. We boksten een geanimeerde lezing in mekaar waarin we zowel Spotify en Soundcloud lieten passeren, het einde van de sms aankondigden als muziekspelers toonden die hun afspeellijst aanpassen aan wie er in de kamer is.

NTGent

Eind 2012 vroeg NTGent ons om 10 praktische workshops te begeleiden om al hun medewerkers vertrouwd te maken met Facebook. Van acteurs over podiumbouwers tot zaalmeisjes. Het doel? Via de persoonlijke profielen van de medewerkers de bedrijfspagina van NTGent bekender maken. Het resultaat? Meer dan +25% meer likes op 3 maanden tijd.

Solidariteitsorganisatie FOS contacteerde ons in 2015 om hun online communicatie door te lichten. Wekenlang analyseerden we hun Facebook en website en maakten daarvan een uitgebreid rapport. Twee maanden later stelden we dat voor in de kantoren van FOS zelf, samen met een reeks aanbevelingen en suggesties tijdens een interactieve sessie met alle medewerkers.

FOS SOC SOL

FOS SOC SOL

Solidariteitsorganisatie FOS contacteerde ons in 2015 om hun online communicatie door te lichten. Wekenlang analyseerden we hun Facebook en website en maakten daarvan een uitgebreid rapport. Twee maanden later stelden we dat voor in de kantoren van FOS zelf, samen met een reeks aanbevelingen en suggesties tijdens een interactieve sessie met alle medewerkers.

Festival Dranouter

In 2016 wou Festival Dranouter hun sociale media meer dan ooit te laten leven tijdens het festivalweekend. We coachten een team van 10 vrijwilligers die vragen beantwoordden via Twitter, Snapchat Stories maakten, optredens live uitzonden via Facebook, enzoverder. In 2017 wordt de samenwerking verdergezet.

Brigitte De Witte leidt het Gentse castingbureau XtraZ. In 2016 zaten we minstens een maal per maand samen om een degelijke digitale strategie uit te werken. Dat resulteerde begin 2017 in een moderne website, opgefriste Facebookpagina en een systeem van mailings en nieuwsbrieven naar acteurs en klanten en een uitgekiende contentstrategie over die kanalen heen.

Castingbureau XtraZ

Castingbureau XtraZ

Brigitte De Witte leidt het Gentse castingbureau XtraZ. In 2016 zaten we minstens een maal per maand samen om een degelijke digitale strategie uit te werken. Dat resulteerde begin 2017 in een moderne website, opgefriste Facebookpagina en een systeem van mailings en nieuwsbrieven naar acteurs en klanten en een uitgekiende contentstrategie over die kanalen heen.