Onderzoek: Waarom deel je commerciële boodschappen online?

Een goed jaar terug deed ik mee aan een online focusgroep van de HoGent over de zin en onzin van blogposts en filmpjes delen. Op basis van een aantal gesprekken met bloggers, zette de opleiding Bedrijfsmanagement een enquête op poten om na te gaan waarom jonge mensen tussen 16 en 34 commerciële boodschappen verspreiden in hun online netwerk.

De enquête richt zich op iedereen tussen 16 en 34 jaar oud die de laatste zes maanden minimum één commerciële boodschap online gedeeld heeft. ‘Delen’ is ruim opgevat in dit onderzoek:

  • Een commercial die u grappig vindt op uw Facebookprofiel plaatsen
  • Bloggen over de voor- en nadelen van een fototoestel dat u hebt aangekocht.
  • Reageren op een forum dat recensies over hotels verzamelt.
  • Een tweet of statusupdate schrijven over een slechte service in een winkel.

Nog niet helemaal overtuigd om uw steentje aan de wetenschap bij te dragen? Laat me u dan verleiden met 20 euro.  Iedereen die de enquête invult, maakt immers kans op een van de 20 Fnacbonnen.

Gerelateerd