Nooit te oud voor een DT-fout?

Gisteren lanceerde het Tienerfestival T-Day in Brasschaat een fantastische campagne om medewerkers te rekruteren. Onder het motto ‘Te oud voor T-Day?’ poseerden twee bejaarden gewillig met hiphopkettingen en rock-n-roll handjes.

Slechts 1 minpuntje: Op de digitale flyer stond een knoert van een DT-fout. Over gekeken? Niet laten nalezen door de collega’s? Iets wat we als communicatieverantwoordelijke weten dat we dat altijd moeten doen. Maar in de rush van het moment helaas af en toe vergeten?

T-day_DT2


T-day_DT

There’s no such thing as bad publicity? Extra pijnlijk werd het immers toen de kracht van sociale media begon te spelen: heel wat lokale organisaties en jeugddiensten deelden de flyer immers op hun facebookpagina’s. Inclusief DT-fout. En die verspreiding valt helaas maar zeer moeilijk tegen te houden. Laat staan terug te draaien.

Uiteindelijk greep T-Day zelf in. Door een nieuwe flyer te posten op hun facebookpagina. Maar slechts met een klein beetje uitleg bij: ‘Sorry…’

tday_zonderdtfout

Opnieuw bloedde mijn copywritershart. Hier heeft de organisatie immers een gigantische kans laten liggen om hier alsnog mee weg te komen. Met een naam als T-Day, had ik mijn copy immers al klaar: “Hier bij T-Day zijn we soms zo enthousiast dat we gewoonweg overal een extra T willen aan toevoegen.”

Wedden dat dat heel wat likes en comments had opgeleverd?

 

Gerelateerd