Deze opleiding komt in aanmerking voor KMO-Portefeuille.

Meer in de media met jouw organisatie

Verleid journalisten met jouw persbeleid

Inhoud

Persaandacht krijgen is een belangrijk deel van je communicatiestrategie, voor al wie actief is in zowel de profit- als de social-profitsector. Je organisatie succesvol in de pers krijgen is een skill die je kan aanleren en waarin je snel kan evolueren.

Communicatietrainer Christophe Toye begon zijn carrière 25 jaar geleden met de organisatie van een nationale persconferentie en heeft sindsdien de wereld van pers en communicatie grondig zien evolueren. In deze dagopleiding leert hij je aan de hand van heel wat voorbeelden hoe je succesvol journalisten kan verleiden.

Hoe bouw je stap voor stap een persstrategie op? Samenstellen van een perslijst, uitzetten van doelstellingen en timing, onderhouden van contacten, benaderen en opvolgen van journalisten, free publicity, enz.

Na deze opleiding

  • Weet je hoe de pers in België werkt en hoe een journalist ‘nieuws’ selecteert
  • Kun je een aantrekkelijk persbericht opstellen, zowel technisch als inhoudelijk
  • Kun je een persstrategie uitstippelen voor jouw organisatie

Schrijf je in

Deze opleiding is momenteel niet gepland.

Deze opleiding in jouw organisatie?

Heeft jouw organisatie behoefte aan een serieuze boost op het vlak van communicatie? Wil je deze opleiding graag organiseren voor jouw collega’s op de werkvloer van jouw organisatie? Stuur ons dan een e-mail op eb.aidemekili@ofni.