Hoe speelde jouw vereniging in op de rodeduivels-hype?

#

De avontuur van de Rode Duivels zit erop. 3 weken lang was het land in een algemene extase. Offline én online. Want elke vereniging die op sociale media  inspeelde op de hype, kon er donder op zeggen dat hun fans hen beloonden met likes, shares en comments. Een overzichtje van hoe de Vlaamse non-profitsector het aanpakte.

Tonen dat je mee supportert, daar begint het al mee, zo bewees Bozar:

wk14_bozar


 Je medewerkers in de kijker zetten, zo kan het ook, toont STUK in Leuvenen vzw Roeland in Gent:

wk14_stukleuven

 

wk14_roeland

Dat steden en gemeenten deze kans dankbaar grepen om de interactie met hun inwoners op te zoeken, zal weinigen verbazen:

wk14_genk

 

wk14_antwerpen

 

Of je kon als stad natuurlijk ook uitpakken met een van je inwoners:
wk14_houthalen-helchteren

Andere organisaties, zoals Film Fest Gent en Boerenbond doen het met een grappige afbeelding:

wk14_filmfest

 

wk14_boerenbond

 

Of een wedstrijdje organiseren? Zoals ze bij Test Aankoop deden?

wk14_testaankoop

 

Of waarom het WK niet linken aan een tentoonstelling die op dit moment loopt? Museum M uit Leuven doet het op die manier:

wk14_museum_m

 

Ook na een overwinning kun je het voetbal nog linken met je eigen thema’s, zo bewees Scouts en Gidsen Vlaanderen ten slotte:

wk14_sgv

 

Ziezo, iedereen kan nu al volop beginnen nadenken over hoe je kunt aanpakken in juni 2016, wanneer de voetbalgekte tijdens het EK ongetwijfeld weer toeslaat 🙂

Nog leuke voorbeelden gezien de voorbije weken? Laat het weten via info@ilikemedia.be, en we breiden dit lijstje samen nog wat uit.

Gerelateerd