Het is Zweeds en het is viraal

In Zweden werd een paar maanden geleden deze virale campagne gelanceerd (ontwikkeld door Qbrick). Het filmpje claimt The most successful global viral interactive film ever te zijn. Of dat ook klopt, zou me verbazen. Hoedanook, feit is wel dat de hele campagne ongelooflijk cool en origineel gemaakt is.

Al wat je moet doen, is surfen naar http://en.tackfilm.se en een foto opladen van een van je vrienden, van wie jij vindt dat hij/zij een ‘held’ is. Je krijgt vervolgens een link in ruil, die je doorstuurt naar de persoon in kwestie. Zo simpel kan een campagne zijn.

De campagne wil de Zweden sensibiliseren om hun kijk- en luistergeld te betalen, en het heeft bijgevolg buiten Zweedse grenzen geen enkel nut om verder te verspreiden. Maar het is wel genieten wanneer je bijvoorbeeld de foto van je vriendin oplaadt en haar dan nietsvermoedend laat kijken naar ‘het filmpje dat je net online gevonden hebt’…


Dan krijg je zoiets als resultaat:

Gerelateerd