Heineken’s sublieme voetbalstunt

Vanavond wordt de Europa League finale gespeeld tussen Atlético en Fulham. Voetbal is populair, en niet in het minst bij de mannelijke helft van de wereldbevolking. Ook Heineken weet dat. En laat bier drinken en voetbal kijken nu net twee activiteiten zijn die mannen maar al te graag combineren.

Als sponsor van de Champion’s Leaugue zetten ze in oktober 2009 daarom in Italië een sublieme stunt op poten. Ze organiseerden een fake klassiek concert, waarbij klassieke muziek en poëzie afgewisseld worden. En dat op de avond van de belangrijke Champion’s league wedstrijd tussen Real Madrid en AC Milaan. Een heleboel Italiaanse mannen werden overtuigd door hun vriendin, baas, prof,… om een avondje voetbal in te ruilen voor een avondje klassiek. Tot de voorstelling een kwartiertje bezig is…

Ik ben geen Heineken fan, noch een voetballiefhebber, maar de stunt heeft me wel gecharmeerd. Ik vind het een mooi voorbeeld van hoe je op een vrij goedkope manier publiciteit kunt krijgen op alle internationale media, blogs, fora,… Én op een veel sympathiekere manier dan via een plat reclamespotje in de pauze tijdens een voetbalmatch, om maar iets te zeggen…

Gerelateerd