Digitaal protest (3): Greenpeace vs. Volkswagen

Greenpeace pakte afgelopen week opnieuw uit met een digitale stunt. Ze parodieerden de Volkwagen reclamespot die dit jaar op de Superbowl werd uitgezonden en bijgevolg in een klap door miljoenen mensen werd bekeken.

Waar een kind verkleed als Darth Vader in de originele clip de Volkswagen aan de praat krijgt met zijn magische krachten, keren een hele hoop Star Wars creaturen zich tegen Darth Vader en klagen aan dat Volkwagen de regels voor CO²-uitstoot graag zou zien versoepelen.

Het originele clipje:

Het clipje van Greenpeace:

The saga continues op www.darkside.com.Breek de ban van the Dark Side op Volkswagen,” klinkt het daar.  Greenpeace roept de internetcommunity op om zich aan te sluiten bij de rebellie. Greenpeace presenteert er ook een “Manifest van de rebellie”. Als je je aansluit, kun je ook het vervolg op de clip zien.

Het is niet de eerste keer dat Greenpeace de kracht van social media gebruikt om hun punt te maken. Begin vorig jaar brachten ze Kitkat aan het wankelen met hun viraal filmpje waarin ze Nestlé oproepen om geen palmolie meer te gebruiken. Nestlé reageerde daar toen zo knullig op door negatieve facebookposts tge verwijderen en het YouTubefilmpje offline te proberen halen, dat ze het eigenlijk alleen nog erger maakten…

Gerelateerd