De Tooltester: Feedly

#

Elke maand testen we bij I Like Media een handige digitale tool uit. Deze maand heeft Kristof het over Feedly: een tooltje om heel gemakkelijk het overzicht te bewaren over de blogs en websites die je wilt volgen.


Je hebt vast wel een paar favoriete websites waar je geregeld interessant leesvoer vindt. Handig om bij te blijven, of om te delen voor je volgers op je sociale media. Maar elke dag al die websites af te schuimen om te checken of er iets nieuws gepost is, is natuurlijk tijdrovend. Gelukkig is er Feedly.

Hoe werkt het?

  1. surf naar www.feedly.com (of installeer de handige app) en registreer
  2. Kies voor +ADD CONTENT
  3. Typ het webadres van de website die je wilt toevoegen
  4. Selecteer de feed van de website die wilt volgen
  5. Geef aan in welke categorie je deze feed wilt indelen
  6. Herhaal dit met eender welke site die je ook wilt volgen

Voordelen

✔️ De lay-out van je feed aanpassen kan vrij gemakkelijk: kies voor een telex, een magazine-look of iets wat meer op pinterest lijkt. Wat je zelf verkiest.

✔️ Je kunt je feeds indelen in categorieën, zo houd je het overzicht en zoek je snel nieuws over een bepaald onderwerp.

✔️ Geen tijd om een artikel meteen te lezen? Gebruik de ‘save for later’-knop, of deel het naar Evernote, Pocket of OneNote.

✔️ Feedly ondersteunt ook delen naar Hootsuite, Buffer en de courante sociale media, zodat je een artikel meteen ook kunt verspreiden.

Nadelen

❌ Enkel websites die een RSS-feed aanbieden, kun je aan je feeds toevoegen. De meeste websites hebben er een, krantensites hebben er zelfs meerdere, maar er zijn helaas ook nog altijd websites die het systeem niet ondersteunen.

❌ Een lijst beheren samen met collega’s is alleen mogelijk in de betalende versie. Maar je kunt natuurlijk wel een account maken op een generiek adres (genre ‘info@mijnorganisatie.be’) en dan de login delen.

❌ Sociale media toevoegen, zoals Facebookpagina’s en YouTube-kanalen kan helaas niet

Onze beoordeling

Feedly kun je nog het best vergelijken met de startpagina van Facebook, maar dan zonder reclame en zonder algoritmes. Elke dag vult je newsfeed zich met links naar artikels op websites die je in de gaten wil houden. Zowel op je computer, smartphone als tablet.

Met de basisversie kun je dat klusje al een pak overzichtelijker maken. Voor een paar handige extra’s

💛💛💛💛💛

Zelf aan de slag met Contentstrategie?

Op dinsdag 10 september kun je in Brugge naar ‘I Like Contentstrategie‘, een dagopleiding waarin je leert hoe je de content voor je sociale media strategischer kunt aanpakken.

Gerelateerd