6 organisaties die scoorden met Instagram-stories

#

Met Instagram-stories kun je fantastische dingen doen. De mogelijkheden zijn eindeloos, maar je hebt wel een dosis creativiteit nodig om er op een originele manier interactie mee uit te lokken. We helpen je graag op weg met deze inspirerende voorbeelden:

1. Watwat

Inspelen op de actualiteit met je stories? Bij jeugdinfosite WatWat kunnen ze dat. De dag nadat Jean-Marie Dedecker over de jeugd fulmineerde ‘dat ze het verschil tussen een spar en een den niet eens kennen’, stond deze story op hun account:

2. Wings For Life World Run

Gamification is een belangrijk element om te scoren op sociale media. Een wedstrijdje kan de nodige interactie uitlokken. Maar een eenvoudige zoektocht, zonder dat er echt iets te winnen valt, kan ook, zo bewijzen ze bij Wings For Life.

3. StuBru

Een story pauzeren door je vinger ingedrukt te houden. We kennen de techniek allemaal. Bij Studio Brussel gebruikten ze dat truukje tijdens de afgelopen festivalzomer om hun versie van het rad van fortuin te lanceren en zo de keuzestress te minimaliseren.

4. Scouts en Gidsen Vlaanderen

Kun je ook inhoud meegeven in een story? Tuurlijk. Bij de scouts legden ze via een story bijvoorbeeld uit hoe portretrecht in mekaar zit. Ze gebruikten daarvoor onder andere de quiz-functie in Instagram.

5. Niet Nu Laura

Cartooniste Laura Janssens ken je vast en zeker van haar leuke cartoons op @nietnulaura. In haar stories postte ze met nieuwjaar een aantal templates voor je goede voornemens. Als volger maak je een screenshot maken, vul je antwoorden, emoji’s of GIF’s in en je post het in je eigen stories. En klaar is Kees. Of Laura.

6. Club Brugge

Blauw-zwart is niet enkel sportief een van de grootste voetbalclubs van het land, ook op sociale media spelen ze een hoofdrol. Zo passeren in hun stories regelmatig interviews met de vedettes van de ploeg. Onder de noemer Ask The Player kom je als supporter alles te weten over je favoriete speler. Het enige wat je moet doen, is een vraag stellen via de stickers.

Zelf aan de slag?

Schrijf je in voor onze workshop ‘Creatieve concepten bedenken voor sociale media‘ op 9 oktober in Brugge of ‘Scoren met stories op Instagram‘ op 10 december in Gent.

Nog veel meer Instagram-knoppenkennis kom je te weten op 5 december tijdens onze dagopleiding ‘I Like Instagram‘ in Brussel.

Gerelateerd