3 redenen waarom jij een blog nodig hebt

#

Ben je er van overtuigd dat bloggen voor je organisatie zó 2018 is? Laat mij je dan overtuigen van het tegendeel met… een blog over bloggen!

1. Je bent deze blog aan het lezen, dus het werkt

Blijkbaar interesseert bloggen jou want anders zou je niet aan het lezen zijn. Dat is meteen ook het grootste bewijs dat bloggen écht werkt, want deze blog is geschreven voor mensen die graag (willen) bloggen. Wij bereiken onze doelgroep en jij ziet meteen waar wij met I Like Media mee bezig zijn.

Wist je nog niet dat wij blogs schrijven of dat we opleidingen geven over bloggen? Dan weet je dat bij deze dus wel! We hebben avondopleidingen en dagopleidingen over bloggen, we worden ingehuurd door andere instanties om te praten over bloggen en webschrijven en SEO-schrijven, én we zetten onze eigen blog met succes in om meer naamsbekendheid en aandacht voor ons aanbod te krijgen.

Mission accomplished 😉

2. Je zoekt content voor je sociale media en nieuwsbrief

Content, content, content – de zoektocht naar content voor je sociale media en nieuwsbrief is niet altijd even simpel. Zeker niet als het content moet zijn van je eigen organisatie, liefst content die jouw doelpubliek aanspreekt en die ook nog eens zorgt voor “awareness” over jouw aanbod.

Een ideale oplossing hiervoor is de introductie van een blog! Jij beslist helemaal zelf wat er in die blog te lezen of zien valt. Je kan je eigen organisatie en je expertise in de kijker zetten.

Ja, het kost wat tijd om een blog te schrijven maar het zorgt voor méér dan enkel sociale media content want…

3. Je wil Google naar je site trekken

Een website is niet zo veel waard als er geen volk komt kijken naar wat je er te bieden hebt. Heb je recent de Google Analytics van je site er eens bijgehaald? Zonder blog zijn die cijfers meestal niet om over naar huis te schrijven…

Google houdt er trouwens van als er nieuwe content op je website verschijnt. Teksten, foto’s, aanpassingen, het maakt eigenlijk niet zo veel uit. Als het maar nieuwe content is waardoor Google weet wat jij precies doet zodat Google vervolgens de juiste mensen naar jouw site kan doorverwijzen.

Nu mag je drie keer raden wat er het toppunt van content is… Nee, geen meme maar een blog!

Heb je wat hulp nodig om te starten?

Overtuigd van het voordeel van blogs en andere teksten op je website? Check dan deze opleidingen eens:

  • Voor last-minute beslissers is er de avondopleidingsreeks “Bloggen voor mijn zaak” op 20 en 27 maart.
  • Een goede blog bulkt natuurlijk van multimediale teksten die op maat van het web geschreven zijn. Daarom organiseren we een dagopleiding “I Like Webschrijven” op 2 mei.
    In deze opleiding starten we met strategisch denken over blogs (wie, wat, waar, waarom?), bekijken de zin of onzin van schrijven voor Google (SEO-copywriting) en gaan samen praktisch aan de slag om de perfecte blogs te leren schrijven voor jouw organisatie.
    Aan het eind van de opleiding weet jij perfect hoe je een blog kan gebruiken in jouw organisatie, heb je een lijstje met strategische blogonderwerpen en minstens 1 afgewerkte blog om goed van start te gaan!
  • Of waarom zou je niet meteen de dagopleiding I Like SEO volgen op 19 november? Dan leer je nog meer over Google en je website en het belang van de teksten die je op je blog publiceert!

>> bekijk hier onze opleidingen over schrijven voor het internet

Gerelateerd