15 jaar Facebook in 15 sleutelmomenten

door | 4/02/2019

Vandaag is het exact 15 jaar geleden dat Facebook als een wervelwind aan haar veroveringstocht doorheen het internet begon.

Omdat we met I Like Media de laatste jaren tientallen opleidingen Facebook verzorgden, trakteren we daarom graag met taart, bubbels en een overzicht met de belangrijkste hoogtepunten op een rijtje:

Conclusie: na 15 jaar staat Facebook meer dan ooit voor de uitdaging om 2,2 miljard gebruikers op een veilige en verantwoorde manier met elkaar in contact te blijven brengen, en intussen ook nog de aandeelhouders tevreden te stemmen.

Opmerkelijk genoeg hebben de schandalen van het afgelopen jaar weinig tot geen invloed op de populariteit van Facebook: veel gebruikers combineren Facebook intussen met Instagram, WhatsApp en andere apps. Maar eind 2018 telt Facebook 1,5 miljard dagelijkse gebruikers en maakte het 6 miljard euro winst, voornamelijk door meer reclame-inkomsten.

Zelf beter communiceren op Facebook?

De komende maanden geven we nog heel wat opleidingen om jou te helpen om je zaak of organisatie beter te laten scoren op Facebook:

Bronnen voor dit artikel:

Bestel ons boek!

140 pagina's vol inspirerende voorbeelden, concrete formats en tips om YouTube, TikTok en Reels te veroveren!

Opleiding volgen?

Verbeter je digitale skills op het vlak van Canva, Flexmail, TikTok, Instagram, LinkedIn, online video, ...

De Toptopical-kalender voor 2023!

Spreadsheet met inhaakdata

Meer dan 1000 'speciale dagen' opgelijst om op in te haken op je sociale media!

Luister naar onze podcast

Luister naar onze podcast over digitale communicatie 'Na de biep'

Lees zeker ook eens

Dit waren de beste aprilvissen van 2024

Dit waren de beste aprilvissen van 2024

Een goedgemikte 1-aprilgrap staat garant voor een pak likes, kliks en comments. Maar hoe pak je het goed aan? Wij zien alvast een aantal fundamentele bouwstenen voor een goede grap op 1 april: Een goede 1-aprilgrap doet de lezer...

Lees meer
5 tips voor een beter persbeleid

5 tips voor een beter persbeleid

We komen allemaal graag in de pers met onze organisatie. Of dat nu in de krant of op radio of TV is: media-aandacht zorgt altijd voor een gezonde opwinding en een golf van reacties. In het Belgische perslandschap zijn 2 grote...

Lees meer